Než se představí sériový model, ještě před tím se traktor musí otestovat. První prototyp Quadtracu byl tedy postaven už v roce 1992. Myšlenka na čtyřpásový traktor se zrodila koncem 80. let minulého století.
Na projektu Quadtrac se mimo jiné podílel Peder Pedersen, který přešel z firmy Caterpillar. Jeho zkušenosti s pásovými stroji byly neocenitelné. Dalším rozhodujícím člověkem byl Tom Lykken. Tito muži navrhli a tajně testovali Quadtrac po celá léta. Konstruktéři velmi rychle zjistili, že pásové jednotky jsou vhodné pro traktory Steiger (dnešní kolová verze Quadtracu). Tehdy jediným konkurenceschopným strojem byl v 90. letech Caterpillar Challenger, který využíval pouze dvě pásové jednotky, jako tank. Koncept Quadtracu měl využívat čtyři pásové jednotky a tudíž by měl mít mnohem lepší manévrovací schopnosti, než Challenger. Kloubové spojení, natáčecí čtyři pásové jednotky a kontakt s půdou za každých podmínek – to mělo zajistit špičkovou trakci a minimální zhutnění.TIP: Nové video odhaluje extrémní testování dopravníku a koncept lisu z 80. let
Pod rouškou utajení
První Quadtrac byl tajně testován na farmě Charlie Richardsové v Minnesotě. Hodně testování se provádělo v noci, na polích, které obklopovaly lesy nebo byly zakryty vyvýšeninami. To proto, aby prototyp nikdo neviděl.
Na počátku devadesátých let byl tržní podíl pro firmu Case IH nadále nepříznivý a firma se snažila přežít. Inženýrský tým věřil, že má v rukou slibnou koncepci výkonného pásového traktoru. Inženýrský tým viděl jasné výhody této koncepce – pásy nabízely lepší trakci, snížilo se zhutnění půdy a traktor nebyl moc široký, oproti dvojmontáží a trojmontáží. Získání finančních prostředků na něco nového, když se společnost potýká s problémy, je však nemilosrdně nemožné.
Pomocná ruka
Firmě Case IH významně pomohl na počátku devadesátých let Robert J. Carlson, bývalý člen společnosti Deere & Co., známý jako "Traktor Bob." Byl velmi oblíbený a také spravedlivý jak ve firmě John Deere, tak v Case IH, zkrátka otevřený vůdce. Carlson měl ve společnosti Case IH relativně krátkou funkci jako generální ředitel. Jedním z jeho klíčových rozhodnutí ve věci Case IH bylo poslat velmi brzy Quadtrac na polní výstavu Farm Progress Show v roce 1992 - dlouho předtím, než byl koncept připraven k sériové výrobě. Kelly Kravig byl v té době marketingovým manažerem a snažil se zjistit, jak odhalit stroj velikosti domu veřejnosti na této polní výstavě.
Dokonalá prezentace, ale stroj nedostačující
Po rozsáhlé debatě se přišlo s řešením, které by dramaticky ukázalo nový stroj: vykopali jámu a postavili stodolu nad její vrchol. Prototyp Quadtracu byl skrytý v díře pod stodolou. Pódium bylo navrženo tak, aby jediným způsobem, jak vidět nový stroj, bylo navštívit show. Quadtrac se stal hitem výstavy. Problém byl v tom, že pásy nebyly v souladu s požadavky stroje a podvozek, kteří dodali externí dodavatelé, byl v nejlepším případě nedostatečný. Ložiska se většinou roztavila a maximální rychlost stroje byla jen pár km/h, což je naprosto nedostačující pro přepravu. Při vyšších rychlostech se pásové jednotky rozpadaly. Pásové jednotky byly totiž určeny pro stavební stroje, jako jsou rypadla a dozery. Tyto stroje nejezdí rychle, za to Quadtrac ano. Dalším problémem byl samotný podvozek, který nebyl schopen správně využívat pásové jednotky. Podvozek musel správně reagovat na síly, tým musel navrhnout podvozek a nápravy dostatečně pevné.TIP: John Deere 8430 – dokázal nahradit čtyři traktory
Další vývoj už nesl ovoce
Američtí farmáři však tlačili na Case IH, aby stroj začal sériově vyrábět. Inženýrský tým neúnavně pracoval v dalším pětiletém vývoji a řada dramatických událostí přinutila ruku vedení Case IH poskytnout finanční prostředky na uvedení této nové koncepce traktoru do praxe. Společnost Case IH se obrátila na firmu Goodyear, aby vyvinula zcela nové pásové jednotky. Ta to úspěšně provedla a partnerství Case IH-Goodyear bylo dlouhotrvající, které pokračovalo po celá desetiletí. Case IH později změnil specifikace všech traktorů tak, aby každý model Steiger mohl být osazen pásovými jednotkami. Další technickou výzvou bylo těsnění podvozkových kol, které je vystaveno extrémně vysokému zatížení. Musí se rychle otáčet a pracovat v extrémně náročných podmínkách. Řešením bylo navrhnout nové těsnění (které si Case IH patentovalo). Systém zavěšení podvozku vyžadoval významnou konstrukční práci, stejně jako izolace kabiny. Gumové izolátory a spojky musely být pečlivě navrženy. Chráněn musel být podvozek a obsluhy před silami, které vznikly při přejíždění vyjetých kolejí na poli
O kompletní historii traktorů Quadtrac pojednává kniha RED 4WD TRACTORS od Lee Klanchera.