Nejprve experimenty s hydrostatickými pohony
Inženýři IH (dnes Case IH) začali experimentovat s hydrostatickými trakčními pohony už v padesátých letech. Nejprve u standardního benzínového traktoru byly nahrazeny tyto součástky - spojka a převodovka, hydrostatickým čerpadlem s proměnným posunem a dvěma konstrukčními motory (jeden motor pro každé zadní kolo). Traktor se při zkouškách osvědčil a hodil se do prací, jako je lisování, setí či sklizeň píce. Byl totiž vybaven pákou, která umožnila obsluze řídit rychlost a směr jízdy nezávisle na rychlosti motoru. Jednoduchá obsluha nebyla však pouze jednou z výhod hydrostatického pohonu. Zajištěna byla i plynulá regulace otáček - obsluha jednoduše posouvala páku pro zvýšení nebo snížení rychlosti. To umožňovalo bezkonkurenční schopnost přizpůsobit rychlost prováděné práci.
80 koní z extrémně malého motoru
Když společnost IHC zakoupila firmu Solar Aircraft Company, rozhodl se technický tým, že spojí svůj experiment s hydrostatickým pohonem s turbínou Titan T62T, kterou vyvinula firma Solar. Vesmírný závod byl na začátku šedesátých let v plném proudu a ovlivňoval vývojové trendy a společnost IHC vytvořila traktor, který jim odpovídal. Výsledkem byl nový model traktoru s označením HT-340.
Model HT-340 byl stylově vypadajícím malým traktorem. Pohonnou jednotku představoval malý turbínový motor spojený s hydrostatickou převodovkou. Turbínový motor byl vyroben dceřinou společností IH, firmou Solar Aircraft Company. Pohonná jednotka vážila pouhých 27 kilogramů a produkovala výkon 80 koňských sil!
Po vizuální stránce byl model velmi elegantní a byla na něm poznat vysoce kvalitní karosářská práce. Karoserie byla složena i z tvarovaných skelných vláken. Traktor byl už v roce 1961 velmi futuristický ve srovnání s ostatními traktory z produkce IH. Model disponoval skloněnou kapotou, zadní nádrží na plyn a futuristickým přístrojovým panelem. Traktor se nikdy nezačal sériově vyrábět. Pro praktické využití byla turbínová technologie neúsporná a podle neoficiálních informací se traktor přehříval. Technologie hydrostatické převodovky se ale objevila později u sériově vyráběného traktoru Farmall 656 Hydro. Také design použitý u prototypu HT-340 se později objevil na nových zemědělských traktorech v roce 1982.
Nehoda a vznik nového modelu
Firma IH poprvé veřejnosti představila model HT-340 na desátém výročním traktorovém dni University of Nebraska 20. července 1961. Krátce po skončení přehlídky byl HT-340 poškozen, když se nákladní vůz s traktorem, který vezl, převrátil na hlavní silnici v Missouri. Traktor po nehodě putoval do opravárenského institutu IH, kde prodělal rozsáhlé opravy a úpravy včetně designu. Jeho označení bylo změněno na HT-341 a místo modro-bílé barvy měl červené a stříbrné barevné schéma. Upravený prototyp byl odhalen v roce 1962, disponoval kompletním tříbodovým závěsem, stabilizovaným řízením, většími pneumatikami, zadními světly, rozšířenými ovládacími prvky, novým systémem filtrování paliva a novým barevným schématem.
Model HT-341 řadu let putoval pouze po výstavách. Dne 25. května 1967 společnost IHC oznámila, že věnuje HT-341 institutu Smithsonian Institute. Traktor byl ještě v roce 2003 k vidění na výstavě Farm Progress Show. Dokonce existuje ještě replika původního modelu HT-340. Na závěr nutné zmínit, že úplně jako první s myšlenkou traktoru na turbínový pohon přišel Ford v roce 1957.Replika modelu HT-340 v akci.