Během minulého roku byl nakladač testován v Kalifornii, kde vykonával stovky hodin skutečné práce. Byly provedeny jak testy účinnosti paliva, tak emisí skleníkových plynů, a přestože se údaje stále ještě analyzují, výsledky dosud údajně vykazují průměrné zlepšení účinnosti paliva o 50 %. Projekt při tom počítal s přibližnou hodnotou 35 %.
Řidiči, kteří měli možnost si stroj vyzkoušet, si pochvalovali snížení hluku v kabině, lepší viditelnost na zadní část stroje, snadné ovládání a výkonnou hydrauliku. Zároveň řidiči poskytli zpětnou vazbu výrobci, aby zlepšil funkci - kontrola trakce a aby posunul převodové stupně.TIP: Definitivní nástroj, který konečně ušetří čas a peníze? Firma má odvážná tvrzení
V současnosti se stroj nachází zpět ve Švédsku a prodělává úpravy. Zatím není komerčně dostupný.
Hybridní Technologie
Model LX1 zahrnuje pohon, který se skládá z elektromotorů umístěných v kolech nakladače, elektrický pohon hydrauliky, systém pro akumulaci energie, menší vznětový motor a nový design.
Stejně jako údajné zlepšení účinnosti paliva a snížení emisí, LX1 má také výrazně snížený hluk ve srovnání s běžnými protějšky. Prototyp - který má 98 % nových dílů a zásadně nový design - je schopen pracovat s nakladačem, který je o jednu velikost větší, tvrdí společnosti Volvo.