Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 23.11. – svátek slaví Klement

Zhuntovaný návěs dokonale opravili. Jak probíhala renovace?

Zveřejněno: 11. 4. 2017

V minulosti jsme na stránce zveřejnili článek, který dokumentoval velmi podrobnou renovaci traktoru Zetor 2011. Do renovací traktorů a jiné zemědělské techniky se ale často pouští i samotné zemědělské podniky s šikovnými zaměstnanci. O tom, že se z pravidla nemusí renovovat jen desítky let stará technika, svědčí bezvadná práce dvou zaměstnanců ze zemědělského podniku ZAS Krucemburk. Tam si totiž vzali „do parády“ návěs Krampe Big Body 650. Více o postupu renovace nám řekl pan Ing. Tomáš Janáček.

Krampe

„V loňském roce získala naše společnost silně ojetý návěs Krampe BB650. Již před pořízením bylo rozhodnuto, že pokud se do toho půjde, návěs se kompletně zrenovuje. Po dovezení byly akorát seřízeny brzdy a návěs namazán. Což bylo opravdu hodně potřeba. Poté dojel sezonu a šel na dílnu. Nejprve se udělaly nápravy a brzdy. Brzdové obložení je komplet nové. Na soustruhu bylo zapotřebí nově vytočit bubny. Byly jako vajíčko, takže samozřejmě nevyhovující. Dále byly obroušeny a promazány péra, rozvedena nově elektrika, opravena stojná noha, dodány blatníky. Pokračovalo se korbou. Jelikož si návěs užil své při vyvážení rybníků, bylo zapotřebí vyřezat a navařit novou podlahu a vyrovnat celé přední čelo. To zabralo moře času. Jelikož byl návěs u předchozího majitele i převrácen, bylo hnuto i se zadním čelem, které bylo prohlé cca o 10 cm a samozřejmě špatně sedělo a návěs šel tím pádem i špatně zavírat. Předchozí majitel řešil opravu molitanem. My jsme celé čelo vyrovnali. Dále bylo potřeba opravit pístnice a vyrovnat a zavařit díly, které čelo drží. Nově bylo vyrobeno i okýnko, lyžiny a páka na otevírání okýnka. Dále byly vyrovnány, opraveny a nastříkány zohýbané nástavky. Samozřejmostí byla výměna všech šroubů, které je držely za nové. Renovace s přestávkami trvala přibližně 1,5 měsíce ve dvou lidech.“Návěs Krampe BB650 na archivním reklamním klipu.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Ing. Tomáš Janáček