Hlavním cílem Develon Uptime Center je maximalizovat provozuschopnost strojů a zajistit, aby zařízení zákazníků fungovala efektivně a účinně. Develon chce novým centrem DUC zvýšit produktivitu zákazníků a prodejců prostřednictvím komplexního využívání digitálních servisních technologií a rychlého řešení požadavků na vzdálenou podporu.
Globální sledování digitálních zařízení
Develon Uptime Center v podstatě slouží jako centrální uzel pro sledování stavu a dostupnosti různých digitálních zařízení. Shromažďováním dat z různých zdrojů získává Develon komplexní a vizuální přehled o klíčových systémech a funkcích strojů. To společnosti umožňuje získat přehled o fungování systémů, identifikovat potenciální problémy a operativně na ně reagovat.
Develon Uptime Center zákazníkům nabízí preventivní přístup, tedy aby z reaktivního režimu, kdy se problémy řeší až v okamžiku jejich vzniku, přešli na proaktivní strategii. Ta spočívá v předvídání potenciálních problémů a předcházení odstávkám strojů.
Develon Uptime Center vychází z pilotního projektu centra pro monitorování strojů (MMC, Machine Monitoring Center). Ten byl spuštěn v roce 2021 a na konci ledna 2024 byl oficiálně představen jako DUC s rozšířenou působností o monitoring a vzdálené služby zaměřené na zákazníky.
Zavádění nových technologií a procesů
Develon Uptime Center představuje pro Develon nepostradatelný nástroj umožňující komplexní a vizuální přehled o klíčových systémech a funkcích strojů. Do své činnosti totiž aktivně integruje nové technologie a procesy. Pokud chceme dosáhnout vysoké míry provozuschopnosti strojů a zachovat ji, bez neustálých inovací se zkrátka neobejdeme.
Pravidelné sledování chybových kódů umožňuje Develonu provádět preventivní údržbu a předcházet případným poruchám. Údaje z analýzy oleje poskytují přehled o stavu maziv strojů a pomáhají identifikovat potenciální problémy a optimalizovat plány údržby.
Prostřednictvím analýzy údajů o údržbě lze kontrolovat stav údržby zařízení a zajistit, aby byla prováděna pravidelně a podle plánu. Tím se předejde neočekávaným poruchám. Analýzy velkých objemů dat zahrnující sledování vibrací a měření zatížení jednotlivých součástí usnadňují odhalování namáhaných míst a potenciálních závad, a tím pádem i proaktivní zásahy.
Analýza historických údajů o poruchách zase pomáhá identifikovat zákonitosti a hlavní příčiny a poskytuje informace pro vytváření strategií, jak podobným problémům do budoucna předcházet.
Mezi hlavní služby poskytované Develon Uptime Center patří analýza chybových kódů, simulátor VR (virtuální reality), navádění v rozšířené realitě (AR, Augmented Reality), CAN BLACK BOX* a další. Vše navíc usnadňují funkce vzdálených služeb prostřednictvím různých digitálních technologií.
*CAN BLACK BOX: Technologie pro dálkovou diagnostiku pomocí připojení k datové sběrnici CAN (Controller Area Network), vnitřní komunikační síti elektronických součástí zařízení, s telematickým systémem (TMS, Telematics System).