Pneumatiky Continental VF TractorMaster Hybrid jsou navrženy tak, aby zemědělcům poskytovaly technologii pro efektivní přizpůsobení tlaku tak, aby odpovídal jejich okamžitým potřebám. Pneumatiky s velmi vysokou flexí (VF), vyvinuté v portugalském Lousadu, v těsné spolupráci s dalšími evropskými výzkumnými a vývojovými jednotkami, mají nový a jedinečný hybridní dezén. Continental VF TractorMaster Hybrid je navržen tak, aby poskytoval nejen dobrou trakci v terénu, ale byl zároveň více pohodlnější na cestách než standardní šípový dezén.
Continental VF TractorMaster – Konzistentní výkon na poli i na silnici
Zaplnění styčné plochy dezénu je u Hybridu o 30 % vyšší než u standardního šípového dezénu. Je vyvinut nejen pro vysoký nájezd na silnici, ale vyniká i dobrou trakcí na tvrdších a normálních půdách. Masivní dezénové bloky v centrální oblasti dezénu zajistí výbornou odezvu pláště na silnici. Současně s tím má tvar dezénu pneumatiky Continental VF TractorMaster v centrální linii za úkol eliminovat na silnici hlučnost a vibrace dezénu. Zaoblené hrany záběrových zubů pomáhají redukovat poškození kořenové struktury na loukách a pastvinách. Po prvních testech byla potvrzena i snížená spotřeba pohonných hmot proti standardnímu šípovému provedení.
Použití odolnější Continental VF TractorMaster kostry u Hybridu je záměrné plášť tak může pracovat při nižších tlacích v terénu a při vyšších rychlostech na silnici a zároveň nést stejné zatížení. To nabylo na důležitosti, protože podhuštěné pneumatiky na silnici zvyšují spotřebu paliva, zatímco vyšší huštění u pneumatiky v terénu vede ke zvýšení zhutnění půdy. Pro optimální výkon za všech podmínek může být hybridní pneumatika ve spojení s integrovanými senzory pneumatik rychle nahuštěna pro použití na silnici a podhuštěna pro použití v terénu. Po namontování na traktory s integrovaným systémem huštění může být tlak v pneumatice monitorován a nastavován obsluhou, aniž by bylo nutné opustit kabinu.
Snížení zhutnění půdy přesným a automatickým měřením pneumatik
Společnost Continental vyvinula zcela integrovaný systém monitorování tlaku v pneumatikách, který se skládá z různých součástí, mezi něž patří senzory, čtecí stanice tzv. „YardReader Station”, správa backendu, jakož i webový portál ContiConnect s notifikacemi v případě problému. U ContiConnect budou data zaznamenaná senzory shromažďována čtecí stanicí „YardReader Station”, když vozidlo projede kolem přijímače a dále odeslána na backend, kde jsou následně analyzována a interpretována. Čtecí stanice je instalována na místech nejčastějšího projíždění flotily zemědělské techniky, jako jsou mycí linky, benzinové stanice, farma nebo jiné kontrolní body. Poskytnutím těchto informací získává flotila benefity vyplývající ze sníženého počtu poruch, snížených nákladů na údržbu a generuje hodnotu zvýšením doby provozu vozidla. ContiPressureCheck na jednotlivých vozidlech poskytuje operátorovi údaje o pneumatikách v reálném čase. Tato technologie poskytuje komplexní přehled o tom, jak fungují pneumatiky zemědělských strojů. Senzor v pneumatice měří a komunikuje tlak a teplotu pneumatiky, aby pomohl obsluze rozhodnout o optimálním provozním tlaku. Oba systémy zaručují vysokou přesnost dat, protože díky senzorům namontovaným v pneumatice nedochází k chybám měření.
Další výzvou v zemědělství je zhutňování půdy. To vede ke špatným růstovým podmínkám rostlin a může snížit výnosy. ContiConnect a ContiPressureCheck mohou snížit zhutňování půdy a výsledné výkyvy v růstu rostlin zajištěním neustále nízkého a správného tlaku v pneumatikách na zemědělských strojích přesným a automatickým měřením pneumatik. Další výhodu nabízí ContiConnect: webový portál, který nabízí různé možnosti zobrazení. Ukazuje historii údajů o pneumatikách a umožňuje retrospektivní analýzu. Webový portál umožňuje vzdálené sledování výkonu pneumatik celého vozového parku a dává kontrolu do rukou správců vozového parku a jejich spolupracovníků, aby bylo zaručeno správné využití tlaku v pneumatikách pro optimální růstové podmínky.