Nedávno skončený hospodářský rok byl zdaleka nejúspěšnější v celé historii společnosti BEDNAR FMT. Prodeje strojů BEDNAR trhaly dosavadní rekordy. Opět tak vzrostl i celkový obrat. Do dealerské sítě se zapojují silní partneři a výroba naopak prochází stabilizací.
V uplynulém roce v rámci dlouhodobé strategie BEDNAR FMT podnikl další kroky na zámořských trzích, jako je Austrálie, Afrika nebo Severní Amerika. V Austrálii se podařilo v rámci jednoho roku vybudovat dealerskou síť, která nyní pokrývá významné zemědělské oblasti. Velmi dobře si vedl i v prodejích na území jižní Afriky, kde se stroje BEDNAR těší stále většímu zájmu.
Na americkém trhu byla zahájena nová spolupráce s importérem, který prezentoval stroje BEDNAR na nejvýznamnějších zemědělských výstavách USA a objednal již desítky strojů.
Podařilo se stabilizovat situaci na Ukrajině, která se před vypuknutím války řadila mezi TOP 5 trhů. „Ukrajinu jsem v roce 2023 několikrát osobně navštívil a místní zemědělci strojům BEDNAR věří, splňují jejich požadavky. Obnovení státního pojištění EGAP také významně pomohlo ke zvýšení předsezonních objednávek a zajištění dodávek strojů pro rok 2024,“ uvedl obchodní ředitel Jan Bednář.
V roce 2023 byly pro společnost BEDNAR FMT nejvýznamnější trhy (na základě obratu) následujících zemí: Francie, Česká republika, Polsko, Litva, Austrálie a Rumunsko.
Nejvýznamnější výstavou, která odstartovala i nový obchodní rok 2024, byla Agritechnica 2023. „Jsem velmi rád, že jsme se na této výstavě opět prezentovali. Byla to pro nás jedna z nejdůležitějších výstav v historii,“ uvedl Bednář.
Zatímco poptávka na trhu se zemědělskou technikou klesá, BEDNAR FMT uvedl další nové stroje. Na výstavě Agritechnica 2023 představil řadu novinek. Nové typy univerzálních kypřičů, secí stroje pro odlišné technologie nebo rozšíření výrobního portfolia o nové pracovní záběry.
Hlavně univerzální kypřič BEDNAR FENIX FO_PROFI a secí stroje BEDNAR MATADOR MO, BEDNAR DIRECTO NO nastartovaly nové objednávky na rok 2024. Uvedené stroje BEDNAR FMT poctivě testoval poslední tři roky v řadě evropských zemí. Na základě testování odstranil nedostatky. Obchodním partnerům tak představil produkt, který je 100 % připravený k prodeji.