Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Grimme představuje novou generaci sklízeče řepy. V hlavní roli je šetrnost, komfort a digitalizace

Zveřejněno: 5. 12. 2018

V roce 2009 byla zahájena výroba šestiřádkového dvounápravového sklízeče cukrové řepy Rexor 620 se zásobníkem, který pojme dvacet tun. O čtyři roky později byla na trh uvedena třínápravová verze Rexor 630 se zásobníkem na 30 tun. Společnost Grimme nyní v rámci akce Grimme Technica představila novou generaci sklízeče, a to v obou verzích podvozků – Rexor 6200 Platinum a Rexor 6300 Platinum.

Nová generace sklízeče cukrové řepy - Rexor 6300 Platinum.

Nová generace sklízeče se hlavně zaměřuje na šetrnou sklizeň, zvýšení výkonu, zlepšení komfortu a na digitalizaci. Novou generaci poznáte na první pohled díky novému designu, který zdědila po samojízdném sklízeči brambor Ventor.

Inovováno bylo vyorávací ústrojí, které zajišťuje jemnější čištění a rychlejší přepravu plodin. Umožní též patřičnou individualizaci příslušným podmínkám sklizně. Dopravník řepy (o šířce 90 cm) do zásobníku disponuje kapsami, které zvyšují výkon až o 25 %. Dopravník se může pohybovat pomaleji, což zvyšuje jemnou manipulaci s plodinami a snižuje opotřebení. Zredukována byla výška pádu řepy z dopravníku do zásobníku. Redukce výšky pádu je plně řízena tak, aby řidič nemusel přebírat žádné kontrolní úkoly. Vykládací dopravník o šířce 1,8 m je dvakrát lomený, což opět snižuje výšku pádu řepy do odvozního prostředku. Nový je také automaticky blikající maják, který signalizuje předem nastavenou úroveň naplnění zásobníku.

Razantní změny v komfortu

Grimme uvádí, že kabina je nejtišší na trhu, a to díky optimalizované zvukové izolaci. Použito je nové sedadlo řidiče, které je vybaveno mimořádně vysokým opěradlem a opěrkou hlavy. Výrazně zlepšuje pohodlí rovněž odpružení, vytápění a klimatizace. Kabina má rozvržené sloupky tak, aby bylo vždy dokonale vidět na nejdůležitější části, jako je dopravník či vyorávací ústrojí. Nový sklízeč má inovováno i osvětlení. Tak například LED pásky jsou integrovány do skříně motoru, aby zajistily bezpečnou práci i v náročných světelných podmínkách. Sama kabina má 12 LED světel. Kamerový systém ProCam je k dispozici jako volitelná možnost, pomocí níž může řidič sledovat levou a pravou stranu stroje. V prostoru zásobníku se nachází velký úložný prostor pro opotřebitelné díly či kanystry. Novinkou je 15litrová nádrž na mytí rukou.

Ukládání a vyvolání jednotlivých parametrů stroje, jakož i systém sledování funkcí Visual Protect jsou standardní výbavou. Koncepce řízení ErgoDrive umožňuje intuitivní ovládání a snadný přístup ke všem funkcím řidiče. Obsluha může uložit a přizpůsobit konkrétní nastavení podle potřeby. Individuální nastavení a nastavení konkrétního pole může obsluha pohodlně uložit a načíst.

Dvounápravový i třínápravový Rexor je k dispozici s maximální rychlostí 20, 25, 32 nebo 40 km/hod. Sklízeče jsou osazeny motorem Mercedes-Benz (MTU) o objemu 15,6 litrů a výkonu 480 kW/653 PS.

Digitalizace

K dispozici je systém pro správu dat OPTIPLAN nebo OPTIPLAN plus včetně tiskárny a přijímače GPS. Připojení k portálu myGRIMME je zdarma a příslušná telemetrická jednotka je standardem.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Grimme