Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Nová vlajková loď X8 a nový software, který upozorní na agresivitu řidiče traktoru

Aktualizováno: 2. 12. 2016

Společnost Argo Tractors zastřešuje značky Landini, McCormick a Valpadana. Pod těmito značkami se vyrábí traktory všech výkonových tříd, taktéž i ty specializované do sadů a vinic.

McCormick

Všechny novinky od tohoto koncernu byly představeny na veletrhu EIMA 2016 v Itálii. Pojďme si stručně představit stroje pod značkou McCormick.

Pestrá výstavní plocha na veletrhu dávala najevo, že o novinky nebude nouze. A také, že nebylo. Výstavní ploše McCormick vévodila nová vlajková loď, těžký traktory řady X8. Traktory řady X8 se poprvé přehouply přes výkonovou bariéru 300 koňských sil. Zaujmou svým, pro firmu typickým, agresivním vzhledem. Řada X8 nabídne výkony 264, 286 a 310 koní. Výkon dodává šestiválcový 6,7l motor Betapower, který plní přísnou emisní normu Tier4f. Silnou stránkou řady X8 je nová plynulá převodovka VT. Převodovka má čtyři rozsahy rychlostí a umožňuje traktoru přesouvat se rychlostí 40 km/h při otáčkách motoru redukovaných na 1300/min. Rychlosti 40 km/h lze dosáhnout při ekonomických 1300 ot/min a 50 km/h rovněž při ekonomických 1600 ot/min. Traktory X8 jsou ISOBUS kompatibilní, což přinese výhodu v jednoduchém ovládání přípojného nářadí. V kabině se nachází dvanáctipalcový dotykový monitor DSM. Výkonný hydraulický systém v podobě čerpadel Load Sensing o průtoku 157 l/min (volitelně je k dispozici výkonnější čerpadlo 212 litrů/min) zajistí bezproblémovou práci s těžkým nářadím. Zadní závěs má kapacitu 12 tun. Zadní PTO nabízí standardně tři rychlosti otáček 540E/1000E/1000. Sériově je k dispozici i přední závěs, volitelně pak přední PTO. Přední náprava je opatřena kotoučovými brzdami v olejové lázni, aby byla zajištěna maximální bezpečnost a jízdní komfort. Maximální přípustná hmotnost činí 16000 kg, rozvor je na hodnotě 3000 mm. Vzadu lze zvolit obutí o rozměru až 900/60R42.

McCormick řady X7 VT-Drive

Řada X7 VT-Drive se skládá z modelů X7.440, X7.450 a X7.460 s výkony 136, 150 a 166 koní (147, 160 a 176 koní s navýšením Power Plus pro model X7.460). Traktory jsou osazeny 4,5l čtyřválcovým motorem. Pak jsou k dispozici modely X7.660 a X7.670, které jsou osazeny 6,7l šestiválcovým motorem. Motor s navýšením poskytne výkon až 181 a 195 koní. Všechny modely jsou vybaveny motory Betapower. Rovněž v kabině nalezneme moderní ovládací dotykovou 12" obrazovku.

McCormick řady X6 VT-Drive

Řada X6 VT-Drive nabízí tři modely X6.420, X6.430 a X6.440 s výkony 114, 121 a 130 koní. S navýšením je pak k dispozici 121, 133 a 140 koní. Všechny tři modely jsou vybaveny inovativní převodovkou Argo Tractors s plynule měnitelným převodem. Zadní závěs u těchto typů má kapacitu 5400 kg. Pro maximální komfort jsou k dispozici nejrůznější varianty odpružení kabiny a přední nápravy s nezávislým zavěšením ramen. V kabině pak nalezneme multifunkční opěrku a dotykový monitor DSM, který je převzat ze série X7.

McCormick řady X7 PS-Drive

Traktory pod tímto označením jsou v provedení modelového roku 2017. Změny nesou v oblasti převodovky a hlavně v ovládání. Některá řešení byla převzata z nových traktorů řady X8. Hlavní novinkou je upgrade ovládacího terminálu DSM, který nabídne nové funkce a lepší ergonomii v ovládání.  K dispozici je i nová natáčecí sedačka. 

Nakladač McCormick řady M

Nakladače jsou určeny pro řadu traktorů X4, X50m, X5, X6, X7.4. Řada nakladačů M zahrnuje modely M55, M60, M80, M100 a M120 s nosností od 1200kg do 2300 kg. 

“The Human factor”

“The Human factor” je nový software vyvinutý koncernem Argo Tractors ve spolupráci s Università Politecnico. Dostal ocenění technická inovace EIMA 2016. Software “The Human factor” se zaměřuje na řidiče traktoru. Tento software je určen pro traktory McCormick řady X7, X6, X8 a traktory Landini řady 6C, 6 a 7. Nový software umožňuje provozovat traktor co nejvíce efektivně. Zaměřuje se hlavně na komfort, bezpečnost a efektivitu. Systém na palubě detekuje jízdní chování obsluhy prostřednictvím řady komponentů, jako jsou senzory, řídicí jednotky, systém pro komunikaci atd. Například systém analyzuje jízdní styl řidiče v traktoru během silniční dopravy. Senzory pak přenášejí data zpět do centrálního zdroje a popisují funkční stav vozidla a činnosti řidiče v každé situaci. Tato data jsou zpracována ve srovnání s teoreticky optimálními parametry. Výsledkem je rada, která, je-li přijata, a použije ji řidič, umožní ušetřit čas a možná i například snížení spotřeby paliva. Software analyzuje data o průběhu jízdy traktoru a na základě toho posuzuje, zda vozidlo dosahuje optimálního výkonu. Je-li zjištěn nevyvážený poměr mezi bezpečnosti, komfortu a hospodárnosti pracovního procesu, jako je tomu v případě agresivního stylu jízdy, software podnikne kroky. Za použití barevných signálů na monitoru, software navrhne způsoby, kterými může být jízdní styl vylepšen tak, aby byl optimalizován jízdní styl řidiče. Cílem je povzbudit řidiče, aby přijal optimální styl jízdy.

Díky systému “The Human factor” je řidič neustále zlepšován "školen" ve svém jízdním stylu. Všechna naměřená data jsou v reálném čase k dispozici např. v kanceláři. Takže je systém vhodný i pro správu vozového parku, za účelem zvýšení dovednosti řidičů, optimalizování spotřeby paliva a prodloužení životnosti traktoru.

Autor: Milan Jedlička
Foto: McCormick