Spolehlivost motoru může být zaručena pouze v případě, že je adekvátní péče poskytnuta i filtru pevných částic (DPF – Diesel Particulate Filter), což je zařízení odstraňující karcinogenní, velmi jemné prachové částice z výfukových plynů vozidel s naftovým motorem. Systém funguje na principu zachytávání pevných částic (PM – Particulate Matter) na porézním materiálu tvořeném poloprůchodnými filtračními kanálky. Nevýhodou DPF je, že aby bylo účinné, potřebuje dostatek tepla pro spalování nahromaděných sazí, což nevyhnutelně vede k vyšší spotřebě paliva, potažmo zvýšení nákladů na provoz stroje. Systém je navíc sám o sobě velmi drahý, protože používá mnoho senzorů. Filtr je v motorech často aplikován pro dosažení příslušné úrovně emisí ve spojení s úpravou výfukových plynů technologií EGR, kde může být kombinován s katalyzátorem výfukových plynů DOC (Diesel Oxidation Catalyst).
Pokud je hromadění sazí a popela nadměrné, hrozí, že velké množství tepla produkované během regenerace poškodí DPF. Provozovatel stroje je v takovém případě rázem nucen neočekávaně investovat do opravy ve výši až několika tisíc eur. Ucpané DPF také zvyšuje spotřebu paliva.
Prista Oil Czech s.r.o. však nedávno uvedla na český trh nové oleje Texaco Delo 600 ADF SAE 10W-30 a SAE 15W-40, které pomáhají snížit rychlost ucpávání DPF, a tím pádem počet regeneračních cyklů DPF. Ochrání též samotný emisní systém. Společnost uvádí, že díky použití nových olejů je možné prodloužit životnost DPF a zachovat příznivou spotřebu paliva vozidla/stroje. Oleje využívají patentovanou technologii OMNIMAX, díky níž lze tyto oleje (s nízkým obsahem síranového popelu – pouze 0,4 %) uplatňovat jak v motorech silničních vozidel, tak těžké techniky.