Systém Electronic Air Spring Tamping je založen na digitálních pneumatických tlumičích s integrovaným snímačem nadmořské výšky a tlaku vzduchu. Systém obsahuje i ultrazvuky a řídicí jednotku. Díky elektronickému ovládání chce společnost Continental zvýšit pohodlí a bezpečnost jízdy. Jednou z nových funkcí je to, že když jede vozidlo po mezistátní dálnici, lze snížit odpor vzduchu tím, že se sníží celá kabina. Díky elektronickému tlumení inteligentní software reguluje přívod vzduchu elektronicky, což může také přispět ke snížení spotřeby paliva, protože se spotřebovává méně stlačeného vzduchu. Systém je navíc daleko lehčí a ekologičtější, než kterýkoli jiný systém. Předtím byly obvykle používány poměrně těžké tlumiče s hydraulickým olejem. Nové tlumiče Continental však pracují výhradně se vzduchem. Kabinu lze také pouhým stisknutím tlačítka narovnat do vodorovné polohy, což ocení řidiči, kteří v kabině nocují a parkují na nerovném povrchu.
Rozbitá cesta? Tudy se nepojede
Systém zajišťuje optimální tlumící efekt. Zejména automatické tlumení při změně hmotnosti zaručuje vyšší jízdní komfort. "Tento systém jsme navrhli, abychom zvýšili pohodlí a bezpečnost řidiče na nerovném povrchu vozovky," říká Holger Brüning, vedoucí oddělení Air Springs pro sedadla a kabiny v Continental.
Zajímavostí je i sběr dat ze senzorů. Senzory dokážou měřit a ukládat data, která informují, kde bylo zavěšení kabiny silně zatíženo. Tyto údaje by pak mohly být použity pro budoucí plánování tras a výpočet intervalů údržby závislých na zatížení.
Holger Bruning informoval novináře, že využití tohoto systému u zemědělské techniky není na pořadu dne. Bruning dále řekl, že sběr dat o povrchu vozovky není vhodný pro zemědělskou techniku. Autonomní traktory by ale v budoucnu mohly měřit a shromažďovat informace o půdních podmínkách.