Řada motorů 1000 a 1500 bude tedy k dispozici od června roku 2018. Motory byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Daimler. Motory MTU nalezneme v lesních strojích, sklízecích mlátičkách, velkých traktorech, štěpkovačích a postřikovačích.
Motory MTU se systémem SCR a DPF
Aby motory splnily normu Stage V, musel být dále vyvíjen systém SCR a další filtr pevných částic. MTU nabízí řešení SCR pro jednorázové zpracování dodatečného zpracování výfukových plynů. Tento systém je kompaktní a robustní, snadno se ovládá, instaluje a čistí, a přizpůsobuje se tak potřebám výrobců a řidičů.
Zvýšení výkonu
Zemědělci budou mít z nové emisní normy alespoň malý prospěch, a to zvýšený výkon motorů řady 1000, který se zvýšil o 7 % na 280 kilowattů a točivý moment 1400 Nm. Navíc motor EU Stage V 6R 1000 MTU je charakterizován snížením spotřeby paliva o tři procenta. Výkon šestiválcových motorů MTU řady 1100 a 1500 se také zvýšil o 20 kilowattů, takže nyní pokrývají výkonovou řadu 240 až 480 kilowattů a mají vysoký točivý moment až do výše 3100 Nm.
Balíček MTU Emission Flex umožňuje celosvětový provoz vozidla
Na Agritechnice byl představen také nový balíček Emission Flex , který umožňuje zákazníkům provozovat motory v zemích, kde platí rozdílné požadavky na emise a používají palivo s vyšším obsahem síry. Pro motory byl vyvinut speciální software. Balík Emission Flex bude nabízen jako řešení dodatečného vybavení pro řady motorů 900, 460 a 500 značky Mercedes-Benz Classic Motors pro EU Stage IIIB a stupeň Tier 4. U nových motorů je k dispozici také balíček Emission Flex pro EU Tier 4 a Tier 4.