Na výběr je už také nejslabší motor
Hlavní změnou, na co nejspíše bude většina zákazníků slyšet, je použití naftového vidlicového šestiválcového motoru TDI o objemu tři litry. Pohonná jednotka kompletně nahradila původní čtyřválcové motory. Donedávna byly na českém trhu k dispozici pouze dvě verze tohoto motoru, nyní je ovšem k dispozici již kompletní nabídka: 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) a 165 kW (224 k). Nejsilnější motor nabízí výkon 165 kW v 3000 - 4500 ot/min, zatímco točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. Dostatek výkonu přitom nabídne už při nízkých otáčkách. K dispozici je též funkce navýšení výkonu na 180 kW, což trvá jen pár sekund a pouze za určitých okolností. Počítat musíte s přidáváním močoviny, ale už ne v takové míře, jako tomu bylo u předchozí verze modelu. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou výhradně kombinovanou s pohonem všech kol 4Motion, což poskytuje velmi dobrou jízdní dynamiku. V terénu se nezapotíte a na dálnici udržíte tempo i v levém pruhu. Ani spotřeba vozu takových rozměrů není špatná, průměr za týden se držel okolo 9 l/100 km (okrsky, terén, dálnice). Už je k mání i šestistupňová manuální převodovka s variantou pohonu jen zadních kol s mezinápravovým diferenciálem a redukcí.
Speciální edice od příštího roku
Vybavením a komfortem vůz spíše připomíná SUV, než terénní pick-up s tuhým žebřinovým rámem. Proto jsou terénní vlastnosti spíše průměrné, oproti konkurenci - (brodivost - 500 mm), nájezdové úhly (29,5° vpředu, 18° vzadu, 15,6° přechodový). Amarok zvládne 100% stoupání s nákladem přesahující hmotnost 1 t a dokáže táhnout náklad až o hmotnosti 3.500 kg. Zadní stěna ložné plochy může být zatížena břemenem o hmotnosti až 200 kg a lze ji použít také jako prodloužení ložné plochy. Šířka mezi kryty zadních kol 1222 mm umožňuje dokonce transport europalet na šířku. Velký nákladní prostor s plochou 2,52 m2 zaujme však i svými dalšími rozměry – např. výškou bočních stěn 508 mm a nízkou nákladovou hranou, jejíž výška je 708 mm. Amarok má délku 5,25 metru a šířku 2,23 metru včetně vnějších zpětných zrcátek
Nový Amarok je k dostání ve třech výbavových stupních Comfortline, Highline a Aventura. Výbava Comfortline zahrnuje například 17palcová kola, mlhové světlomety, tempomat, klimatizaci či rádio se čtyřmi reproduktory. Vybavenější verze nabídnou různé asistenční systémy známé z osobních vozů či širší pneumatiky nebo LED technologie osvětlení. Amarok je pouze k dostání v Evropě ve verzi se zdvojenou kabinou (DoubleCab) pro pět osob. Korbu je možné osadit nejrůznějšími nástavbami a ochrannými prvky za příplatek. K dispozici jsou i speciální verze Aventura a Canyon. V prvním čtvrtletí roku 2018 rozšíří nabídku speciální edice Amarok Dark Label (s individualizovaným exteriérem a interiérem), vycházející z výbavové linie Amarok Comfortline.
V interiéru ani nepoznáte, že sedíte v užitkovém vozu, kvalita zpracování je na vysoké úrovni. Hlučnost ve vozu je minimální. Přepracování se dočkala palubní deska a k dispozici jsou za příplatek ergonomická sedadla ergoComfort se 14 nastavitelnými parametry. Ani cestující v zadní části nejsou ošizeni, mají dostatek místa. Námi testovaný vůz měl ve výbavě například multifunkční volant v kůži s kolébkovými spínači a dotykovou obrazovku, prostřednictvím které se ovládá navigace či rádio. Slouží i jako výstup pro kamery a systémy parkování. V interiéru jsou k dispozici až tři 12V zásuvky.
Amaroka s nejslabším třílitrovým šestiválcem o výkonu 120 kW lze pořídit za 714 035 Kč bez DPH (863 983 Kč s DPH). Cena testovaného modelu činila 1 292 352 Kč s DPH (verze Highline včetně příplatkové výbavy). Základní cena verze Highline činí 1 193 233 Kč s DPH.