VF TractorMaster Hybrid. Inteligentní pneumatika určená pro silnice, tvrdé i měkké půdy
Dnes je 8.9. – svátek slaví Mariana

Se šestiválcem přes pole a silnice. Co nabídne Amarok od roku 2018?

Zveřejněno: 26. 12. 2017

Volkswagen od roku 2017 nabízí omlazený terénní pick-up, který v rámci faceliftu dostal řadu novinek a změn. Volkswagen má ve svém portfoliu lehký užitkový terénní vůz od roku 2010. Nový vůz si měla redakce možnost vyzkoušet.

Volkswagen Amarok

Na výběr je už také nejslabší motor

Hlavní změnou, na co nejspíše bude většina zákazníků slyšet, je použití naftového vidlicového šestiválcového motoru TDI o objemu tři litry. Pohonná jednotka kompletně nahradila původní čtyřválcové motory. Donedávna byly na českém trhu k dispozici pouze dvě verze tohoto motoru, nyní je ovšem k dispozici již kompletní nabídka: 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) a 165 kW (224 k). Nejsilnější motor nabízí výkon 165 kW v 3000 - 4500 ot/min, zatímco točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. Dostatek výkonu přitom nabídne už při nízkých otáčkách. K dispozici je též funkce navýšení výkonu na 180 kW, což trvá jen pár sekund a pouze za určitých okolností. Počítat musíte s přidáváním močoviny, ale už ne v takové míře, jako tomu bylo u předchozí verze modelu. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou výhradně kombinovanou s pohonem všech kol 4Motion, což poskytuje velmi dobrou jízdní dynamiku. V terénu se nezapotíte a na dálnici udržíte tempo i v levém pruhu. Ani spotřeba vozu takových rozměrů není špatná, průměr za týden se držel okolo 9 l/100 km (okrsky, terén, dálnice). Už je k mání i šestistupňová manuální převodovka s variantou pohonu jen zadních kol s mezinápravovým diferenciálem a redukcí.

Speciální edice od příštího roku

Vybavením a komfortem vůz spíše připomíná SUV, než terénní pick-up s tuhým žebřinovým rámem. Proto jsou terénní vlastnosti spíše průměrné, oproti konkurenci - (brodivost - 500 mm), nájezdové úhly (29,5° vpředu, 18° vzadu, 15,6° přechodový). Amarok zvládne 100% stoupání s nákladem přesahující hmotnost 1 t a dokáže táhnout náklad až o hmotnosti 3.500 kg. Zadní stěna ložné plochy může být zatížena břemenem o hmotnosti až 200 kg a lze ji použít také jako prodloužení ložné plochy. Šířka mezi kryty zadních kol 1222 mm umožňuje dokonce transport europalet na šířku. Velký nákladní prostor s plochou 2,52 m2 zaujme však i svými dalšími rozměry – např. výškou bočních stěn 508 mm a nízkou nákladovou hranou, jejíž výška je 708 mm. Amarok má délku 5,25 metru a šířku 2,23 metru včetně vnějších zpětných zrcátek

Nový Amarok je k dostání ve třech výbavových stupních Comfortline, Highline a Aventura. Výbava Comfortline zahrnuje například 17palcová kola, mlhové světlomety, tempomat, klimatizaci či rádio se čtyřmi reproduktory. Vybavenější verze nabídnou různé asistenční systémy známé z osobních vozů či širší pneumatiky nebo LED technologie osvětlení. Amarok je pouze k dostání v Evropě ve verzi se zdvojenou kabinou (DoubleCab) pro pět osob. Korbu je možné osadit nejrůznějšími nástavbami a ochrannými prvky za příplatek. K dispozici jsou i speciální verze Aventura a Canyon. V prvním čtvrtletí roku 2018 rozšíří nabídku speciální edice Amarok Dark Label (s individualizovaným exteriérem a interiérem), vycházející z výbavové linie Amarok Comfortline. 

V interiéru ani nepoznáte, že sedíte v užitkovém vozu, kvalita zpracování je na vysoké úrovni. Hlučnost ve vozu je minimální. Přepracování se dočkala palubní deska a k dispozici jsou za příplatek ergonomická sedadla ergoComfort se 14 nastavitelnými parametry. Ani cestující v zadní části nejsou ošizeni, mají dostatek místa. Námi testovaný vůz měl ve výbavě například multifunkční volant v kůži s kolébkovými spínači a dotykovou obrazovku, prostřednictvím které se ovládá navigace či rádio. Slouží i jako výstup pro kamery a systémy parkování. V interiéru jsou k dispozici až tři 12V zásuvky.

Amaroka s nejslabším třílitrovým šestiválcem o výkonu 120 kW lze pořídit za 714 035 Kč bez DPH (863 983 Kč s DPH). Cena testovaného modelu činila 1 292 352 Kč s DPH (verze Highline včetně příplatkové výbavy). Základní cena verze Highline činí 1 193 233 Kč s DPH.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Milan Jedlička

Tématické tagy