Unimog působí jako UFO ve světě zemědělské techniky. A to i přesto, že byl původně pro zemědělství vyvinut. Za desítky let co je na trhu si však našel cestu převážně v jiných oborech, jako je například armáda. Jeho původní poslání, však do současnosti bylo zachováno a nyní může být osazen tolika zemědělskými stroji, jako nikdy před tím. Unimog se opět prosazuje v zemědělství hlavně z důvodu trendu nástupu všestranných vozidel. V tom má Unimog co nabídnout.
Je téměř nemožné vypsat, jaké konfigurace nosiče nářadí existují. Unimog je oblíben v sektorech armády, komunálu, energetice, u záchranných složek či lesnictví. Lze konstatovat, že každý Unimog je jedinečný, každý zákazník si může stroj vybavit dle své libosti. Existuje také řada externích dodavatelů příslušenství pro tento nosič. Nejlepší je vidět stroje na vlastní oči. Výrobce v tomto roce uspořádal evropské turné s názvem Unimog Tour, které zavítalo i do České republiky, konkrétně na motodrom do Brna. Návštěvníkům se ukázaly všemožné varianty nosičů a jejich uplatnění. Též se názorně předvedly divákům a odborný komentář poskytli zástupci importéra strojů Mercedes-Benz do ČR, firmy CROY.
Mezi představenými stroji byl i nový zemědělský speciál Unimog U 529 Agrar, který aktuálně patří mezi nejlepší Unimogy pro zemědělství, který kdy byl vyroben. Agregován byl s návěsem Fliegl Gigant ASW 271, s výtlačným štítem na tandemovém podvozku. Nosiče Unimog upravené do zemědělství disponují vším, co dnes nabízí moderní traktor. Ve výbavě můžeme nalézt regulaci tlaku v pneumatikách pro eliminaci zhutnění půdy, což přijde vhod při ochraně rostlin (postřik apod.). Nově navržený systém řízení tlaku vzduchu v pneumatikách Tirecontrol plus lze snadno aktivovat pomocí přednastavených programů pomocí volantu. Poskytuje ochranu půdy s optimální trakcí na poli, sníženou hlučnost při jízdě a sníženou spotřebu paliva na silnici. Extrémní průjezdnost terénu mají na svědomí portálové nápravy zaručující vysoký stupeň světlé výšky a bezesporu vhodné obutí a uzávěrky diferenciálu či pohon všech kol. Vystavený model byl osazen šestiválcovým motorem OM936 LA o výkonu 210 kW a automatizovanou mechanickou převodovkou. Obut byl do pneumatik Michelin o rozměru 495/70 R 24. Převodovka nabízí vhodné rychlosti do všech aplikací – od dopravy, až po práce na poli. Plnohodnotný zadní závěs (ve výbavě může být i přední závěs) umožňuje provádět polní práce jinak spojené výhradně s traktory, a sice lisování, sečení, podmítání, orba či shrnování.
Firma CROY vystavovala také na nedávném agrosalonu Země Živitelka v Českých Budějovicích. Mimo nákladní vozy do zemědělství byl na výstavní ploše umístěn i „zemědělský traktor“ Mercedes-Benz Unimog U 530 v agregaci s žací kombinací Fella. Tento Unimog byl osazen motorem OM 936 Euro VI o výkonu 299 koňských sil a točivého momentu 1200 Nm při 1200 až 1600 ot/min. Dále byl vybaven novým synergickým pohonem pojezdu integrující řadící převodovku s hydrostatickým pohonem pojezdu. Unimog je schopný se pohybovat rychlostí od 0,12 do 90 km/h nebo 0 – 50 km/h. Celková hmotnost vozidla činí 16 500 kg. Rovněž je vybaven pohonem 4x4 přičemž lze řadit uzávěrky diferenciálu za jízdy pod zatížením. Tomuto Unimogu nedělá problém práce se stroji, které vyžadují výkonnou hydraulickou soustavu. Unimog je vybaven novou dvouokruhovou pracovní hydraulickou soustavou Variopower.
Jakož to správný zemědělský speciál, i tento Unimog měl přední a zadní tříbodový závěs a upínací systém výměnných nástaveb na rámu. Nechyběla regulace vzduchu v pneumatikách Tirecontrol Plus.