Ze standardní výroby součástek je moc odpadu. 3D tisk ale využívá sofistikovanější software Computer-Aided-Design (CAD) a 3D skenery. Vytisknout díl trvá 24 až 36 hodin. Další výhody tohoto procesu zahrnují zvýšenou přesnost a 3D tisk také dláždí cestu pro místní výrobu dílů na přání. Méně kusů dílů se též vyrobí daleko rychleji.
Zatím není jasné, zda takové díly budou dražší nebo levnější. V současnosti koncern tiskne na 3D tiskárně čtyři druhy náhradních dílů. Tyto díly byly vytištěny z plastu. V plánu je také testování možnosti tisku z kovových komponentů. CNH vidí výhody v tom, že je možné rychle vyrobit malý počet dílů lokálně a na vyžádání. Koneckonců, proč skladovat díl právě pro ten správný okamžik, kdy ho zákazník budete potřebovat?
CNH také zdůrazňuje efektivitu výrobního procesu. Vzhledem k tomu, že díly jsou vytvořeny po vrstvách, používá se pouze materiál, který je potřebný pro výrobu.
První takto vyrobené součástky se použijí na autobusy a zemědělská zařízení.
Nutno podotknout, že CNH není jedinou společností, která zkoumá možnosti 3D tisku dílů. Ve stavebnictví je to také například Caterpillar, který již několik let zkoumá využití 3D tisku. Také společnost Siemens Mobility zahájila 3D tisk náhradních dílů pro své vlakové soupravy.