Tento francouzský výrobce se tématem “překládání“ zabývá již velmi dlouho a čerpá ze svých bohatých praktických zkušeností a podnětů přímo zemědělců. Dalším velmi zajímavým “překládacím řešením“ jsou tzv. stacionární překládací vozy, které se jmenují Trans-eXpress. Koncept Trans-eXpress se vyrábí ve dvou variantách pro překládání hmot, a to buď sypkých (obiloviny, olejniny, hnojiva atp.) nebo objemných materiálů (kukuřičná siláž, senáž nebo štěpka atp).
V těchto dnech byl v České republice uveden do provozu 1. stacionární překládací vůz PERARD Trans-eXpress 500. Jedná se o první Trans-eXpress 500 v ČR, který je zároveň v tom nejvyšším stupni výbavy. TOP konfiguraci představuje pohon pomocí vlastního motorového agregátu a tzv. automobilovou verzi. Díky těmto praktickým prvkům je překládání a přeprava velmi jednoduchá a efektivní.
Tento 1. Trans-eXpress 500 v České republice byl zakoupena pro vyřešení plnění železničních vagonů, kdy dovoz materiálu budou zajišťovat výhradně kamionové soupravy. V ČR je doposud známé plnění železničních vagonů pomocí traktorových překládacích vozů.
Tento první stacionární překládací vůz Trans-eXpress 500 s vlastním motorem vyřeší plnění vagonů, aniž by bylo nutné vlastnit nebo zajišťovat jakýkoli traktor. Vzhledem k návozu materiálu pomocí kamionů je doprava na větší vzdálenosti rychlejší, ekonomičtější a výkonnější.
Trans-eXpress 500, jenž si zajistil prvenství v ČR, má překládací šnek o prům. 500 mm, jeho překládací výška je 4,9 m. Pohon šneku zajišťuje motorová jednotka Perkins o výkonu 95 koní. Zásobník pojme 3800 litrů materiálu a překládací výkonnost se pohybuje na úrovni cca 1000 kg/10 sekund!
Jedná se o tzv. automobilovou variantu, tedy stroj je plně uzpůsoben a schválen pro přepravu pomocí automobilu. Nespornou výhodou tohoto automobilového provedení je vysoká přepravní rychlost, což při rozsahu působnosti a objemu práce majitele tohoto prvního PERARDu Trans-eXpress 500 hraje velmi důležitou roli.
Koncept stacionárního překládacího vozu Trans-eXpress 500 je vyvinut pro absolutní přizpůsobení se požadavkům zemědělce. Jedná se o způsoby pohonu šneků, kde jsou možnosti vlastní motorovou jednotkou nebo pomocí PTO traktoru. Nezávisle na vybraném způsobu pohonu překládání je pak volba mezi dopravní variantou. Zde je na výběr zapojení a přeprava pomocí automobilu nebo traktorem. Dalším důležitým řešením je možnost zapojení z boku do TBZ traktoru, což umožňuje pohodlné přejíždění během překládání.
Zájem o stacionární překládací vozy PERARD potvrzuje fakt, že do ČR je objednán další PERARD Trans-eXpress 500. I tento model bude mít své prvenství. Bude se totiž jednat o první Trans-eXpress 500 v ČR v kompletní traktorové konfiguraci.