Dnes je 30.10. – svátek slaví Tadeáš

Continental rozšiřuje nabídku rozměrů pneumatik CombineMaster s inovativní technologií VF

Zveřejněno: 30. 7. 2020

První kombajny už zahájily letošní sklizeň. Farmáři a jejich zemědělská technika je na polích, aktuálně sklízejí úrodu obilovin, kterou v průběhu srpna doplní i třeba kukuřice. Právě včas tak přichází Continental s rozšířením portfolia svých zemědělských pneumatik. Po loňském úspěšném uvedení prvního rozměru pneumatiky CombineMaster letos rozšiřuje sortiment o dalších deset rozměrů - včetně verze s inovativní technologií VF. První VF Combine Master ve velikosti 500/85 R24 je k dispozici od července, takže jej mohou zemědělci využít už i při letošní sklizni.

Pneumatika CombineMaster s inovativní technologií VF

Obě verze pláště CombineMaster přesvědčí uživatele díky dvěma technologiím, které jsou patentované právě značkou Continental: N.flex, který zajistí nízké vibrace pro mimořádný komfort jízdy a D.fine lug pro vysokou odolnost a životnost pláště.

CombineMaster nabízí díky technologii HexaBead mimořádně vysokou odolnost. Hexagonální patka s patním jádrem vinutým z jednoho kusu drátu se postará o to, že pneumatika perfektně sedí na ráfku, bez jakéhokoliv prokluzu. Zvyšuje trakci, pohodlí – nejen na poli, ale i na silnicích. Konstrukce hexagonální patky také zajišťuje maximální nosnost, je speciálně vyvinutá pro použití na těžkých kombajnech. Tato technologie je speciálně zkonstruována pro přední kola kombajnů a zajišťuje přenos vysokých kroutících momentů stroje na pneumatiky.

CombineMaster VF – je jak název napovídá – vybavený technologií VF a je ideálním partnerem pro práci v terénu i na cestách. Technologie VF umožňuje využít pneumatiku při sníženém tlaku - to chrání jak pneumatiky, tak půdu. Obdélníkové jádro patky pneumatiky navíc umožňuje velkou flexi bočnice pláště bez poškození.

Continental CombineMaster bude k dispozici v následujících rozměrech
Continental CombineMaster bude k dispozici v následujících rozměrech

Použití na kombajnech klade na pneumatiky speciální nároky. Během sklizně musí odolat pravidelnému cyklickému zatížení v terénu, ale i vysokým rychlostem na silnici. Zatímco protizávaží v podobě žacího ústrojí uleví zadním řídícím pneumatikám v terénu, na asfaltu jsou vystaveny daleko větší hmotnosti a zatížení. Díky pneumatikám VF mohou zemědělci šetřit čas a palivo, stejně tak i předcházet zhutnění půdy. Zatímco dříve bylo nutné měnit tlak v pneumatikách podle aktuálního využití stroje (hmotnost nákladu, jízda po silnici nebo po poli) , technologie VF umožňuje použití pneumatiky i při nižším tlaku vzduchu – bez ohledu na hmotnost nákladu nebo místo využití stroje – bez jakéhokoliv nepříznivého dopadu na pneumatiku. Pneumatiky VF tak poskytují konstantní nosnost při všech rychlostech a ve srovnání se standardními pneumatikami umožňují snížení tlaku v pneumatikách bez omezení jejich výkonu.

Přečtěte si také

Autor: Milan Jedlička1)
Foto: Continental

1) z podkladů Continental

Tématické tagy