Blue World využívá jako zdroj energie metanol, z něhož se v prvním kroku vyrábí vodík, který ve druhém kroku generuje elektrickou energii v palivovém článku. Společnost Blue World v současné době vyvíjí stacionární generátory (elektrocentrály) založené na stacionárním palivovém článku. Společnost Deutz očekává, že technologie palivových článků může být v budoucnu využita také pro mobilní aplikace v terénním sektoru.
„Společnost Deutz rozšiřuje své aktivity v oblasti vývoje klimaticky neutrálních pohonných systémů prostřednictvím partnerství s Blue World Technologies,“ říká Dr. Frank Hiller, předseda představenstva společnosti Deutz AG. Jako první krok uzavřely obě společnosti dohodu, která umožní společnosti Deutz výhradně distribuovat stacionární elektrocentrály na palivové články společnosti Blue World.
Společnost Deutz tak systematicky směřuje k novým technologiím, které přesahují rámec tradičních motorů a jsou vhodné i pro použití mimo silnice. Deutz nedávno představil vodíkový motor TCG 7.8 H2, kterým rozšiřuje nabídku pohonných systémů s nízkými a nulovými emisemi.
Dánský státní investiční fond VækstFonden plánuje významnou investici do společnosti Blue World Technologies. V plánu je vybudovat jednu z největších továren na palivové články v Evropě.