Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Majitelé traktorů hodnotili poprodejní servis. Vítěz zastínil i značku John Deere

Zveřejněno: 15. 9. 2018

Společnost JD Power provedla studii, která se zaměřila na spokojenost indických uživatelů osmi značek traktorů s poprodejním servisem. Studie odhalila i další zajímavá zjištění, která zvyšují spokojenost s nabízeným servisem traktorů.

Mahindra dosáhla nejvyšší míry spokojenosti.

Do studie bylo zahrnuto celkem 8 značek traktorů, které se prodávají v Indii. Osloveno bylo 3 835 vlastníků traktorů ze 14 států Indie. Po analýze zjištěných údajů vyšlo najevo, že s poprodejním servisem jsou majitelé traktorů nejvíce spokojeni u značky Mahindra, která získala 831 bodů. Druhé místo obsadila značka Swaraj, což je samostatný výrobce traktorů vlastněný společností Mahindra. Ten získal 825 bodů. Až třetí místo patří nejznámější značce – John Deere – s 822 body. Další pro nás nejznámější značky – New Holland a Massey Ferguson, obsadily skoro poslední pozice s 812, respektive 808 body.

Studie vzala v úvahu osm značek. Průměrné skóre dosaženo u všech značek činí 818 bodů. Studie byla provedena počátkem tohoto roku v období od ledna do května a zahrnuje vlastníky traktorů, kteří od ledna 2016 do května 2017 zakoupili nový stroj od autorizovaného prodejce.

Přehled zastoupených značek a bodů.
Přehled zastoupených značek a bodů.

Servis traktoru ve vlastních prostorách je klíčový

Majitelé traktorů dali nejvíce bodů těm značkám, které nabízejí servis strojů přímo u majitelů. Někteří prodejci to neumožňují a ani svým zákazníkům tuto možnost nenabízí. Studie zjistila, že 58 % majitelů traktorů obdrželo od svého prodejce nabídky na servis traktoru v prostorách majitele, přičemž 41 % zákazníků si tuto službu zvolilo. Zákazníci též požadují co nejrychlejší a nejlevnější servis. Studie rovněž zjistila, že spokojenost se službami se zvyšuje, když majitelé traktorů obdrží od svých prodejců připomínky ohledně blížící se údržby traktoru. Jen ale 1 z 5 dotázaných majitelů traktorů byl kontaktován prodejcem. Zjištěno bylo též i to, že východní indické státy mají nejvyšší procento zákazníků, kteří říkají, že jejich servisní technik byl zdvořilý a pozorný vůči jejich požadavkům.

Spokojenost s poprodejním servisem také zvýší i to, když obchodník dodá náhradní díly ve stejný den nebo okamžitě po objednání.

Věrnost k autorizovaným servisům se zvyšuje

62 % majitelů traktorů uvedlo, že "rozhodně" navštíví svého autorizovaného prodejce v případě údržby či servisu traktoru. Což je více, než v roce 2017, kdy to bylo 53 % majitelů. Dále 64 % "rozhodně" doporučí svého autorizovaného prodejce kolegovi nebo kamarádovi, oproti 54 % v loňském roce.

Mahindra je obří koncern

Mahindra zastřešuje několik samostatných značek. Nejnovější akvizicí je podepsání smlouvy s tureckým výrobcem traktorů Erkunt, který vyrábí traktory pod značkou ArmaTrac, jež jsou určeny pro export. Pokrývají výkonový rozsah od 55 do 110 koní. Traktory Mahindra jsou v Evropě k dostání v Srbsku a Makedonii. Traktory vyváží i do USA, kde se nedávno představila spousta nových modelů. Ve fotogalerii si můžete prohlédnout nový model řad 9000.

Mahindra kromě zemědělské techniky vyrábí také automobily, nákladní vozy či letadla.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Mahindra

Tématické tagy