Na základě příznivých výsledků z polních testů nastínil Mitas své záměry pro budoucí rozvoj konceptu PneuTrac. Hlavním úkolem v průběhu roku 2016 bude porovnání charakteristik konceptu PneuTrac s pásy. Díky tomuto srovnání budou detailně prověřeny všechny vlastnosti Mitas PneuTrac potřebné pro zařazení tohoto konceptu mezi pneumatiky a pásy, které jsou v současné době k dostání na trhu. Cílem společnosti Mitas je mít do konce roku 2017 k dispozici všechna data potřebná pro úspěšné uvedení výrobku na trh.
„Víme, že otisk a tažná síla konceptu PneuTrac i pásů je podstatně lepší než u standardních pneumatik. V dalším kroku proto budeme porovnávat PneuTrac přímo s pásy, abychom si ověřili, v jakém postavení vůči sobě jsou,“ vysvětluje Andrew Mabin, obchodní a marketingový ředitel Mitas. „Naším cílem je uvést PneuTrac na trh zhruba do dvou let,“ dodal Mabin.
Mitas provádí provozní zkoušky v České republice na traktoru John Deere 6150R s pneumatikami 480/65 R28 PneuTrac na přední nápravě a 600/65 R38 PneuTrac na zadní nápravě. Výsledky ukazují, že tažná síla Mitas 600/65 R38 PneuTrac je zhruba o 25 % vyšší než u standardních pneumatik a ve srovnání s pneumatikami IF má PneuTrac zhruba o 15 % lepší trakci Z výsledků testů rozměru 480/65 R28 PneuTrac vyplynulo, že má zhruba o 10 % lepší tažnou sílu oproti standardní pneumatice a přibližně o 7 % ve srovnání s IF pneumatikou.
„Výsledky prvních provozních zkoušek, které probíhají v České republice, nás motivují, abychom nadále pokračovali v úspěšném vývoji konceptu Mitas PneuTrac,“ sděluje dále Andrew Mabin, obchodní a marketingový ředitel Mitas.
Prokluz a tažná síla se měří během několika způsobů jízdy a výsledkem je zhodnocení tažné síly za prokluzu, ke kterému běžně dochází při obvyklé práci na poli (okolo 15 %). Výsledky jsou založeny na měřeních, která byla provedena 22. července 2015. Měření provádí Výzkumný ústav zemědělské techniky, v. v. i.
„Dosud provozní zkoušky ukázaly jasné výhody konceptu PneuTrac oproti tradičním pneumatikám a potvrdily dříve zveřejněné výsledky laboratorních testů. Nejdůležitějšími výhodami konceptu PneuTrac jsou větší otisk, vyšší tažná síla a také větší boční tuhost při nižším husticím tlaku ve srovnání se standardními pneumatikami,“ dodává Mabin.
Společnost Mitas vyvíjí koncept PneuTrac se svým obchodním partnerem, společností Galileo Wheel Ltd. Společnosti Mitas a Galileo poslední čtyři roky intenzivně pracovaly na realizaci konceptu PneuTrac od prvotní myšlenky přes laboratorní testy až po provozní zkoušky. PneuTrac, jenž získal ocenění na veletrhu EIMA 2014, měl veřejnou premiéru v roce 2013 na veletrhu Agritechnica v Německu, kde společnost Mitas představila PneuTrac o rozměrech 280/70 R18 a 600/65 R38. Na veletrhu SIMA v Paříži v únoru 2015 zase společnost Mitas představila novinku 480/65 R28 PneuTrac, jako třetí rozměr tohoto revolučního konceptu.