Každoročně jsou dotazováni zemědělci v celém Německu na jejich mínění o výrobcích zemědělské techniky, podnicích služeb a firmách dodávajících hnojiva a chemii. Tato popularita se může promítnout i do obratu firem, takže nejde jen o akci DLG na přilákání pozornosti.
Poslední 2 roky se výrobci i dodavatelé potýkali s dopady pandemie. Proto i změny v postavení firem v tomto žebříčku nejsou meziročně (21/22) nikterak zásadní. V oblasti výrobců zemědělské techniky je malým překvapením jen výměna na 2. a 3. místě.
I přes tuto změnu nejsou rozdíly příliš velké, a proto lze říci, že je zájem o tradiční značky na německém trhu stabilní. Na prvních 3 místech se již dlouhodobě umísťují výrobci produkující traktory, kombajny a další samojízdnou techniku. Pomyslnou první příčku mezi výrobci závěsné techniky obsadila AMAZONE, která navíc v loňském roce dosáhla rekordního obratu 655 mil. EUR a meziročně jej zvýšila o 22 %. Důvodem tohoto úspěchu je i skutečnost, že si vyrábí vysoký podíl komponentů sama a nedostatkovými prvky se dobře předzásobila. Navíc se angažuje ve velmi sledované oblasti vývoje autonomních strojů – robotů a aktivně spolupracuje s univerzitami a dalšími firmami v rámci EU, které posouvají zemědělskou techniku stále rychleji kupředu.
V rámci ankety jsou také dotazovány firmy působící v bankovním sektoru a v oblasti obnovitelných zdrojů energie, které jsou pro zemědělce důležitými partnery.
Nezbývá než věřit, že aktuální situace na Ukrajině nebude mít na jmenované sektory a dosavadní trendy fatální dopad. Redukci v obratech výrobců techniky signalizují recesi už podle dodacích termínů, které se zatím stále prodlužují. To již významně pocítili i naši zemědělci. Doufejme jen, že se vše v nejbližších letech vrátí k normálu.