Žně na mnoha místech České republiky nezvykle brzy vrcholí a nejdůležitější operací po nich je podmítka, která by se měla provést co nejrychleji. Pro brzký vstup na pole, udržování konstantní rychlosti zpracování v těžších podmínkách a při práci se širokozáběrovými půdozpracujícími stroji přijde vhod pásový traktor – pro lepší manévrovatelnost a šetrnost k půdě pak nejlépe s čtyřpásovou kloubovou koncepcí s dostatečným tahovým výkonem. To vše dokáže nabídnout model 610 DeltaTrack, který je vrcholem nabídky pásových traktorů, sčítající ještě dva typy s menším výkonem motoru. Hlavní devizí traktoru je mimo jiné jednoduchost a robustnost pásových jednotek.
DeltaTrack lépe překoná terén
Podvozek traktoru je tvořen čtveřicí pásových jednotek DeltaTrack trojúhelníkového tvaru pro snížení opotřebení, tření a zahřívání. Pásová jednotka se vyznačuje velkým hnacím kolem, které vždy udržuje kontakt se skoro 7 výstupky, aby se zabránilo jejich prokluzu a dosáhlo nejmenšího opotřebení. Mimo to je pásová jednotka vybavena napínacími koly a pásy o šířce 762 mm, na přání o šířce 914 mm. Je zajímavé, že pásové jednotky obsahují oproti konkurenci jednu menší sadu středních kol. Výrobce uvádí, že se tak zajistí hladší jízda, zvláště pokud jde o překonávání hrbolů a jiných nerovností, protože nenastane „houpací“ efekt vytvořený středovým kolem, které má tendenci se vyrovnávat na vrcholu hrbolu. DeltaTrack má integrovaný systém upevnění náprav a zesílené spojení s rámem traktoru. Traktor disponuje dvojicí propojených palivových nádrží – každá na jedné straně, aby bylo zachováno příznivé rozložení hmotnosti v poměru 50/50. Výhodu to má také v tom, že je daleko lepší výhled z kabiny na nářadí dozadu.
Místem se nešetřilo
Už předchůdce se pyšnil obří kabinou, jinak tomu není ani u modelu 610 DeltaTrack. Skoro by si šlo uvnitř hrát na schovávanou. Obsluha se uvelebí v HQ Cab odpružené kabině s prosklenou plochou 7,98 m². „Nestrádá“ ani spolujezdec, sedačka, stejně jako sedadlo řidiče je pojata velmi velkoryse. Ovládání se provádí přes pravou konzolu, na které je umístěn joystick a velký monitor. Dotykový monitor a palubní desku lze naprogramovat dle libosti podle toho, jaké chcete, aby se zobrazovaly provozní údaje. Joystickem se řadí převodové stupně a pohyb vpřed a vzat bez sešlápnutí spojkového pedálu. Sedačka spolu s konzolí je otočná, takže se obsluha nemusí natáčet dozadu celým tělem.
Má sílu
Obsluha, kterou jsme zastihli při předvádění traktoru, kladně hodnotila jeho výkonnost. Srdcem traktoru je totiž patnáctilitrový motor Cummins QSX15, který spolupracuje s vhodně odstupňovanou převodovkou Cat TA22 (PowerShift 16/4) pro každé polní práce (krouticí moment činí 2 779 Nm). Motor s maximálním výkonem 650 koní a s technologií Cummins VGT (Variable Geometry Turbo) pomůže vytvořit příznivou odezvu točivého momentu a tažné síly. Pro plnění emisní normy motor využívá technologie EGR (recirkulace výfukových plynů) a DPF (filtr pevných částic).
Jelikož se jedná o výkonný polní tahač, je mu přizpůsoben zadní závěs, jenž nabízí standardní výkyvnou oj a elektrohydrauliku. Hydraulický systém má v základním vybavení 4 okruhy a je poháněn čerpadlem o maximálním průtoku 201 l/min. Na přání může být 6 hydraulických okruhů a High flow čerpadlo o průtoku 401 l/min.
Vzhledem k tomu, že rutinní údržba je denním chlebem každé obsluhy stroje, ve Versatile přemýšleli nad tím, jak ji co nejvíce zjednodušit. Výsledkem je zlepšený přístup ke všem bodům mazání a plnění provozních kapalin. Hydraulické a palivové měřiče jsou viditelné ze země bez otevírání bočních panelů nebo odstranění částí karoserie. Postranní panely ve stylu „gull-wing door“ se otevřou široce a poskytují vynikající servisní přístup ke všem komponentům pod kapotou.
Kontakt
MOREAU AGRI, spol. s r.o.,Huštěnovice 370, 687 03 Huštěnovice, T +420 572 586 032, I http://www.moreauagri.cz/