S Panther 2 získáte dostatečné výkonové rezervy při nejextrémnějších sklizňových podmínkách, nebo při použití vyorávacího agregátu XL: vše díky novému řadovému šestiválcovému motoru Volvo o výkonu 700k, respektive 768k, se systémem vstřikování čerpadlo-tryska a jmenovitém výkonu 16,12 litrů. Několika oceněnými ověnčený půdoochranný systém s automatickou stabilizací podvozku byl naplno začleněn do nové konstrukce sklízeče Panther 2. Vyprazdňovací dopravník, s větším výkonem při překládání během jízdy, je odvozen od sklízeče Tiger 6. Nová komfortní kabina s velkým dotykovým terminálem a několika automatickými programy je základem pro vynikající jízdní komfort a nejlepší výsledky během sklizně.
Spolehlivý pomocník s velkým točivým momentem a zdvihovým objemem 16,12 litrů
Přenos výkonu stroje ROPA Panther 2 o síle 700k / 515kW s řadovým šestiválcovým motorem Volvo (typ TAD1672VE, emisní stupeň EPA 4 final), zdvihovým objemem 16,12 litrů, vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska (PNI), SCR-Kat a AdBlue je nyní ještě efektivnější. Maximální točivý moment činí 3200 Nm při 1260 ot/min. Srdce sklízeče Panther 2 zajišťuje již od 1000 ot/min enormní točivý moment 3150 Nm. Vyorávání probíhá od úsporných 1100 ot/min s točivým momentem 3150 Nm – o 28 procent více než u Panther 1 s 2450 Nm.
Pro ještě vyšší výkon má společnost Ropa v nabídce řadový šestiválcový motor Volvo (typ TAD1643VE-B) o síle 768k / 565KW se zdvihovým objemem 16,12 litrů a vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska (PNI). Tento výkonný motor se obejde bez AdBlue, SCR-Kat a recirkulace spalin. To snižuje logistické náklady na provozní prostředky a minimalizuje prostoje během kampaně. Maximální točitý moment 3260 Nm – o 33 procent více oproti Panther1 s 2450 Nm. Výsledkem zvýšeného výkonu o 238k / 175kW oproti Ropa Panther 1 jsou vyšší hektarové výkony, zejména při vyorávání do kopce, při překládce během jízdy nebo při použití vyorávacího agregátu XL.
Zvětšené čistící plochy a nové čistící hvězdice
V souladu s vyšším výkonem motoru byly také u Panther 2 upraveny a zvětšeny čistící plochy. Nový agregát s označením RR má již v základu sedmý vyorávací válec a nabízí tak čistící plochu větší o více než 15%. Zvětšený čistící kanál zrychluje tok řepy do nových čistících hvězdic. Tok řepy proudí přes první čistící hvězdici o průměru 1740mm, přes další dvě hvězdice o průměru 1550mm do elevátoru o šířce 1000 mm.
Mimořádně dlouhý vyprazdňovací dopravník- výkonnější a rychlejší vyprazdňování zásobníku
Nový extra dlouhý vyprazdňovací dopravník je odvozen od koncepce použité u Tiger 6. Dopravník je umístěn mezi nápravami, přímo za kloubem zalomení rámu. Pří překládání na vedle jedoucí návěsy je úhel překládky menší. Dopravník je 1600 mm široký a na třikrát sklopný. Díky této konstrukci může být výška stroje během sklizně snížena- velká výhoda při sklizni poblíž elektrického vedení. Vyprazdňování za jízdy je oproti Panther 1 mnohem výkonnější a rychlejší. Jemné pogumované unášecí prsty garantují vysoký dopravní výkon během krátkého času za méně než 50 sekund při plném zásobníku o objemu 30m3. Automatika plnění zásobníku umožňuje optimální trakci za všech sklizňových podmínek při nejlepším rozložení zatížení. Evidence výnosů probíhá pomocí dvou ultrazvukových čidel, která sčítají nakládky v zásobníku a ukládají je do databáze.
Highlight!! – Koncept kabiny a ovládání pro sklízeče řepy ROPA Panther 2
Velmi prostorná kabina R-Cab s novým designem byla výrazně rozšířena avznáší se na hydraulických čepech s tlumením. Středem pozornosti je řidič, který si může užívat optimální výhled na zdokonalený RR vyorávací agregát ve fyziologicky správné a příjemné poloze sedadla. Příjemný a kvalitní interiér nové kabiny se snadnou údržbou garantuje ryzí požitek z jízdy. Kolem řidiče jsou rozmístěny velkoryse dimenzované odkládací přihrádky, příruční schránky a mnoho volného prostoru. Samozřejmostí je sériově dodávaný chladicí box a integrované provzdušňování sedadla pro horké dny a vyhřívání sedadla pro chladné období kampaně. Mimořádně výkonné masivní LED pracovní světlomety dělají z noci den.
Pod označením R-Concept sdružuje Ropa svou intuitivní filozofii ovládání. Velký dotykový displej 12,1“ s rozhraním WLAN tvoří informační a řídicí centrum stroje. Řidič odsud sleduje celý stroj, získává informace o provozních podmínkách, datech výkonu a optimalizuje funkce a tím výsledek práce. Ovládání je duální, volitelně buď prstem na dotykové obrazovce nebo otočením a stisknutím otočných tlačítek „R-Select“ a „R-Direct“. Ovládací prvky jsou ergonomicky ideálně umístěny do nově koncipované ovládací konzole v dosahu multifunkčního joystiku. Tenká ovládací konzola u sedadla řidiče nabízí četné možnosti úprav a podporuje ergonomickou a pohodlnou polohu při sezení s dalším zlepšením výhledem. Nyní je také k dispozici volitelný kamerový systém RView pro monitorování kolem stroje z ptačí perspektivy.
Anti Shake a Balance System – Hydraulický systém vyrovnávání
Panther 2 je stejně jako předchůdce vybaven inovativní koncepcí podvozku se 2 kyvnými nápravami ve spojení se 4 stabilizačními válci. Ve srovnání s běžným podvozkem dvounápravového sklízeče cukrové řepy se snižují houpavé pohyby na rámu a řídících senzorech až o 50%. Základem je hydraulické spojení stabilizačních válců na přední a zadní nápravě jedné strany, takže nerovnosti pozemků na kole ovlivňují rám pouze z 50 procent. Díky tomuto systému dochází k přesnějšímu vedení v řádcích.
Automatické vyrovnávání na svahu
Unikátní mezi dvounápravovými sklízeči cukrovky je také automatické svahové vyrovnávání prostřednictvím čtyř hydraulických válců a senzorů. Podvozek je držen ve vodorovné poloze až do 7% bočního svahu. Stabilita na svahu se mnohonásobně zvýší. Panther 2 zůstává velice stabilní i v extrémních podmínkách, kde by se ostatní sklízeče převrátily. Kromě toho se také zvyšuje jízdní komfort, protože řidič zůstává ve svislé poloze a nehrozí tak vyklouznutí ze sedačky
Přímý přenos síly kloubovými hřídeli zajišťuje velmi vysoký točivý moment a trakci na všechna čtyři kola
Pro přenos vysoké hnací síly je Panther 2 vybaven přímým přenosem síly prostřednictvím přímočarých kloubových hřídelí od pohonu pojezdu na zadní a přední nápravu. Na poli lze vyorávat již při 1.100 ot/min. Podle potřeby síly
Panther 2 reguluje otáčky automotivně až do 1.650 ot/min. Maximální silniční rychlosti 40km/h dosahuje Panther 2 již při velice úsporných 1.240 otáčkách za minutu. V pracovním módu je maximální rychlost omezena na 16 km/h, o 1,5 km/h více než u Panther 1. O požadované „zkrocení“ Panther 2 se starají lamelové brzdy integrované v olejové lázni (chráněné před nečistotami).
Půdoochrané pneumatiky Michelin Ultraflex
Dobrá ochrana půdy je zajištěna díky použití pneumatik Michelin Ultraflex IF 800/70 R38 na přední nápravě a Michelin Ultraflex IF 900/60 R38 na zadní nápravě. Pneumatiky zajišťují ochranu půdy a komfortní odpružení. Pneumatiky mají průměr 2050 mm a zajišťují tak velkou styčnou plochu s půdou.
Sklopná automatika pro plně automatickou změnu režimu stroje
Stisknutím tlačítka se Ropa Panther 2 plně automaticky „promění“ z režimu jízdy po silnici do režimu pole. Vyprazdňovací dopravník, metr široký kruhový vynášecí elevátor, šnek zásobníku a další celky se posloupně sklopí, zčásti dokonce souběžně. Kontrolní systémy řízené čidly důsledně vylučují nesprávnou obsluhu a kolize. Celý proces sklápění probíhá díky optimálnímu nastavení funkcí v krátkém čase.
Ropa Panther 2 bude dostupný od roku 2017 s novým RR vyorávacím agregátem s možností nastavení hloubky vyorávání pro jednotlivé řádky. Sklízeče bude možné vybavit All-rounds cepovým ořezávačem, integrálním cepovým ořezávačem nebo odlisťovačem PES s gumovými kladívky.