Ropa R-Soil Protect je půdoochranný, hydraulický systém podvozku s novou technologií pneumatik Michelin CerexBib, které mají tlak pouze 1,4 bar. Spojením všech třech hydraulicky uložených náprav se zatěžují kola rovnoměrně. Díky dokonalé souhře vyrovnávacího hydraulického systému s novou technologií pneumatik MICHELIN IF 1000/55 R32 CerexBib je zajištěna větší styčná plocha pneumatiky, snížení tlaku na půdu a tím pádem lepší ochrana půdy.
Přednosti ROPA R-Soil Protect:
- větší ochrana půdy díky sníženému tlaku pneumatik o 1 bar oproti euro-Tiger V8-4 a nižšímu tlaku pneumatik o 0,5 baru oproti ROPA Tiger 5 s hydraulickým podvozkem – jedinečný při sklizni
- o 49 procent větší kontaktní plocha, o 33 procent menší tlak na půdu díky pneumatikám Michelin Cerexbib IF1000/55 R32
- zřetelné snížení kývání na rámu: o 8 procent na první nápravě, o 37 procent na druhé nápravě, o 43 procent na třetí nápravě
- rovnoměrné rozdělení zatížení na všechny kola
- lepší práce na svazích, není nutné zvyšovat tlak pneumatik
- chrání strukturu půdy, a výměnu vzduchu v půdě
- vylepšení jízdních a tlumících vlastností při současně vylepšeném kopírování terénu
Závěr: Ochrana půdy pro efektivní hospodaření s půdou.
R-soil Protect je volitelné vybavení pro 3-nápravový sklízeč cukrovky ROPA Tiger 5 a je dokonalým propojením následujících komponent.
Hydraulický systém podvozku – odpružení podvozku se stabilizací, patentováno
Speciálně pro vyorávač Tiger 5 Ropa byl vyvinut nový koncept podvozku s kyvnou přední nápravou ve spojení se dvěma hydraulicky uloženými zadními nápravami. Ve srovnání s dosavadním podvozkem 3-nápravového vyorávače řepy (středová osa je pevně přišroubována k rámu), snižuje naklánění stroje na třetinu! Důvodem je hydraulické spojení stabilizačních válců na předních a zadních nápravách, takže nerovný podklad působící v plné výši na kolo působí na rám pouze v rámci 33 procent. Snížením výkyvů podvozku se zlepšuje současně vedení vyorávacího agregátu na řádku a kopírování pozemku, protože rám se pohybuje v průměrném výkyvu ze tří náprav. Díky hydraulickému propojení náprav se zatížení rozkládá vždy rovnoměrně. V únoru 2015 byl firmami ROPA a Michelin systém R-soil důkladně otestován. Porovnány byly stroje euro-Tiger V8-4 s pěvně připevněnou nápravou a Tiger 5 s hydraulickým systémem vyrovnávání podvozku. Výsledkem měření byl vysoký tlumící účinek podvozku, menší zatížení o 8 procent přední nápravy, 37 procent u druhé nápravy a 43 procent u třetí nápravy.
Svahové vyrovnání až do 10 procent
Unikátní mezi třínápravovými sklízeči cukrovky je také automatické svahové vyrovnávání prostřednictvím šesti hydraulických válců a senzorů. Podvozek je držen ve vodorovné poloze až do 10% bočního svahu. Hloubka koleje se podstatně zmenší na spodní straně svahu, vsakování zůstává zachováno, a tím výrazně snižuje riziko eroze během silných dešťů. Stabilita stroje na svahu se enormně zvýší, nebezpečí převrácení se značně omezí při současném vzrůstajícím komfortu z jízdy. Pro ochranu půdy při sklizeň cukrovky na stráni není nutné zvyšovat tlak v pneumatikách.
MICHELIN CerexBib IF1000/55 R 32 CFO- nová generace pneumatik pro ochranu půdy a výrazně větší styčnou plochu pro trvalou ochranu půdy
Nová generace pneumatik MICHELIN CerexBib IF1000/55R32 CFO, ve spojení s hydraulickým systémem odpružení, má tlak pouze 1,4 bar i při plném zásobníku 43m3/30t cukrové řepy. Při srovnávacím měření firmy Michelin má nová pneumatika o 33 procent nižší tlak na půdu a také vzrostla vztyčná plocha pneumatiky o 49 procent. Půda je lépe chráněna a současně se zlepšilo utužení půdy. Nová pneumatika Michelin CerexBib IF1000/55R32 bude poprvé k vidění na výstavě Agritechnica u stánku ROPA na Tiger 5 s R-Soil Protect a také u stánku Michelin.