Od ledna se budou vyrábět tři modely o délce zdvihu 7 metrů s nosností 3,2 t, 3,6 t a 4,1 t, jeden 6m model s nosností 3,5 t a jeden 10m model s nosností 3,3 t. Vyrábět se budou ve výrobním závodě v Telfs v Tyrolsku. V průběhu roku bude následovat další sedmimetrový model s nosností 4,6 t a 5,5 t a 9m model s nosností 6 t dokončí v současné době rozsáhlý sortiment nových teleskopických manipulátorů Liebherr.
V nové generaci teleskopických manipulátorů společnost Liebherr spoléhá také na zavedené dieselové motory Deutz. Tyto motory byly optimalizovány z pohledu výkonu a spotřeby paliva a mají zdvihový objem 3,6 l a 74 (100 kW) nebo zdvihový objem 4,1 l (115 kW). Motory splňují nejnovější emisní stupeň IV / Tier 4 díky katalyzátoru (DOC) a selektivní katalytické redukci (SCR).
Nové teleskopické manipulátory Liebherr mají maximální rychlost 40 km/h. Alternativně jsou stroje nabízeny s maximální rychlostí 20 km/h a 30 km/h. Systém "Liebherr Hill Assist", standardně instalovaný, zajišťuje bezpečnost a maximální jízdní komfort při jízdě na nerovném povrchu díky automatické aktivaci parkovací brzdy.
Výkon strojů byl vylepšen v důsledku úplného přepracování pracovní hydrauliky. Výkonné hydraulické čerpadlo se snímačem zatížení s výkonem 160 l/min a ovládacím blokem s distribucí průtoku nezávislým na zatížení umožňují překrývání pracovních pohybů, a tím dynamické a rychlé pracovní cykly.
Pro všechny modely nové generace teleskopických manipulátorů jsou k dispozici různé zámky. Kromě rychlospojky Liebherr jsou také nabízeny rychlospojky, které jsou kompatibilní se stroji Claas, Manitou, Kramer, JCB a Volvo. Rozmanitá dostupnost strojů umožňuje, že zákazníci mohou také používat stávající příslušenství od jiných výrobců teleskopických manipulátorů.
Vývojáři se zaměřili konkrétně i nových manipulátorů na ideální viditelnost a intuitivní a pohodlný provoz.
Nová konstrukce stroje zaručuje ideální viditelnost na náklad vpřed, stejně jako na stranu a vzad. Toho se dosahuje zejména velmi nízkým bodem spojení teleskopického výložníku a okraji, které se sklánějí směrem ven a tedy kapotou motoru, která následuje po zorném poli. Se všestranným čelním sklem a úzkým vnitřním krytem ROPS / FOPS, který je přizpůsoben zornému poli, přispívá kabina k zajištění co nejlepšího pohledu na náklad.
Další aspekty designu se zaměřují na intuitivní ovládání, komfort a ergonomii. Joystick 5 v 1, umožňuje provádět všechny základní operační funkce pomocí jedné ruky, takže levá ruka řidiče zůstane bezpečně na volantu po celou dobu.
Již před oficiálním uvedením na trh získal nový model T46-7 dvě ocenění za design.
Prostorná kabina, sklopný sloupek řízení, různá nastavitelná sedadla a inteligentně navržený ovládací a spínací systém zlepšují ergonomii a tím vytvářejí optimální komfort. To je navíc podporováno velmi širokým spektrem příslušenství. Mezi ně patří "komfortní pohon Liebherr", tlumič vibrací pro komfortní jízdu, kamerové systémy, mazací systémy a osvětlení pro optimální osvětlení pracovního prostředí.
V březnu 2015 vstoupila společnost Liebherr-Werk Telfs GmbH do partnerství OEM s Claas Group. Tato spolupráce zahrnuje vývoj, výrobu a dodávku významného množství teleskopických manipulátorů. Výsledkem bude, že Liebherr bude mít v budoucnu přístup k dalšímu prodejnímu potenciálu v zemědělství, nyní spíše vyniká ve stavebnictví. První teleskopické manipulátory budou dodány společnosti Claas v lednu 2018.
Společnost Claas rovněž uvede na trh kolový nakladač z produkce Liebherr pod vlastní značkou. K představení dojde na veletrhu Agritechnica 2017.
Takto bude vypadat kolový nakladač Claas. Na fotografii Liebherr ve speciální edici k 50.000 vyrobeným kusům.Tady vidíme oficiální odhalení zádě nového nakladače Claas. Zde jsou jasně vidět rysy modelu výše.