Unimog byl založen 1. ledna 1946, tedy těsně po druhé světové válce. Do doby, kdy značku Unimog převzal koncern Daimler, měly vozy na přídi ve znaku dobytčí rohy, až později třícípou hvězdu Mercedes-Benz. Tato změna nastala v roce 1951.
První vozy měly benzínový motor, později byl nahrazen moderním dieselovým agregátem OM636 od Mercedesu. Automobilka chtěla vyrábět vozy i s pohonem 4x4, jenže poválečné sankce a úmluvy to nedovolovaly. Změna nastala až se zmiňovaným převzetím Unimogu koncernem Daimler.
V roce 1948 dorazila série 70200 (zvaná „Boehringer-Unimog“), kterou vyráběla firma Boehringer Werkzeugmaschinen GmbH v továrně Göppingen. Na trhu se série udržela do roku 1951. Po vstupu koncernu Daimler v roce 1951 započala výroba řady 2010. Od roku 1953 do roku 1956 se vyráběla série 401. Touto sérií bylo započato číslování 400, které je známo i u dnešních modelů Unimog. V roce 1956 byla představena nově vyvinutá série 411, která vydržela na trhu až do roku 1974. Vyrobeno bylo celkem 39 851 vozidel. V řadě 404 došlo k mírným úpravám - například výšky podvozku, a to vše v rámci speciálního programu. Tato řada byla oblíbená v armádním sektoru. Tyto upravené vozy byly známy i pod označením Unimog S. V roce 1975 přišla na trh těžká řada vozidel Unimog, a to série 425. Krátký rozvor, výrazná kapota a kabina je charakteristickým vzhledem i dnešních modelů Unimog. V roce 1988 přišla na trh řada 421. Do roku 1993 vzniklo 789 těchto vozidel. V roce 1988 rovněž přichází inovovaná řada 427, která je osazena novým motorem. Navenek se nic nezměnilo. V letech 1992 až 1998 byla ve výrobě řada 418.
Vozidla Unimog dosáhla úspěchu v řadě oblastí, díky všestrannému využití a výjimečným schopnostem v terénu. Zemědělství však bylo bohužel vždy v ústraní. Proto Daimler v 70. letech minulého století přišel s divizí Unimogu jménem MB Trac, která to měla napravit. To se bohužel nestalo, protože divizi převzal Deutz.
Výrobce Mercedes-Benz si však uvědomuje, že v zemědělství začíná být v posledních letech velká poptávka po rychlých a univerzálních vozidlech. Proto na veletrhu Agritechnica 2013 firma po dlouhé pauze představila speciální Unimog určený pro použití v zemědělství. Na výstavní ploše byl umístěn Unimog U423 BlueTec 6 s čtyřválcovým turbomotorem o výkonu 231 koní a maximálním točivým momentem 900 Nm. Jednalo se tak o tehdy vůbec nejsilnější čtyřválec na veletrhu Agritechnica. Další typ byl U500 BlueTec 6 s šestiválcovým motorem (6,4 l) o výkonu 286 koní a s maximálním točivým momentem 1120 Nm. I na letošním tuzemském veletrhu Techagro 2016 byly představeny modely určené pro zemědělství - v agregaci s žací trojkombinací. Takže se zdá, že firma nad schopnostmi vozidel Unimog v zemědělství, nezanevřela.
Příští měsíc firma chystá oslavy, ve svém muzeu připravuje výstavu k 70. výročí.