Existuje řada způsobů, jak upravit tlak v pneumatikách. Nejrozšířenějším a také nejlevnějším řešením je ruční regulace tlaku. Tento způsob ale vyžaduje po obsluze, která provádí úpravu tlaku, patřičné znalosti nejen o používané pneumatice. Každý typ pneumatiky totiž vyžaduje rozdílný tlak. Výrobce v závislosti na rozměru pláště, zatížení a maximální rychlosti, stanovuje vhodný tlak pro danou pneumatiku za daných podmínek. Při úpravě tlaku se musí rovněž zohlednit, zda stroj bude převážně pracovat na poli nebo jezdit po silnici. Je to jeden ze způsobů, jak docílit efektivního provozu zemědělské techniky.
Jednoduchým zadáním několika hodnot zjistíte správný tlak
Aby obsluha nemusela složitě listovat v katalozích s rozměry plášťů nebo elektronicky dohledávat typ pneumatiky, u které chce upravit tlak, Mitas vytvořil mobilní aplikaci s názvem „Mitas Tyre Pressure calculator,“ která tento proces výrazně zjednoduší a zkrátí na několik vteřin. Uživatelsky příjemná mobilní aplikace pro telefony s operačním systémem Android, iOS nebo Windows Phone, umožní snadno vybrat konkrétní typ pneumatiky ze seznamu všech dostupných rozměrů a dezénů značky Mitas. Vyhledávat je možné také přes fulltextový řádek zadáním názvu dezénu nebo rozměru. Do aplikace se musí zadat rychlost (v metrických jednotkách - km/h; nebo v imperiálních - mph), které chce obsluha během práce dosáhnout. Dále zatížení jedné pneumatiky(nosnost) lze zadat v kilogramech nebo librách. Jakmile uživatel ukončí zadávání těchto údajů a potvrdí volbu, tak se mu na obrazovce mobilního telefonu zobrazí správná hodnota tlaku pro danou pneumatiku a zadané proměnné. Hodnoty se, podle preferovaného nastavení, zobrazí buď v jednotkách BAR, nebo PSI.
Nedodržení správného tlaku může zbytečně vést k problémům
Tlak v pneumatice má velký vliv na mnoho faktorů. Například přesným dodržením správného huštění se zajistí u pneumatiky vysoká životnost, velká tažná síla při malém prokluzu a v neposlední řadě se šetří půda. Ježdění se špatně nahuštěnými pneumatikami může naopak vést k nerovnoměrnému opotřebení dezénu, zmenšení odolnosti bočnic pneumatiky proti poškození, snížení poloměru otáčení a celkovému poškození pneumatiky. Pneumatika vlivem nadměrného nahuštění může také často prokluzovat, zvyšovat spotřebu paliva a ničit strukturu půdy nebo porostu.