Pouhou hodinu letu na západ od Sao Paulo se nachází farma Usina Santa Terezinha Group, která vyrábí cukr a etanol z vlastní úrody. V posledním vegetačním období obrovská pole sloužila jako zkušební místo pro testování prototypu vozu od společnosti Volvo Truck. S vozidlem bylo zkoumáno, jak zabránit poškozování cukrové třtiny během sklizně. Potenciál pro zvýšení výnosu plodin je obrovský: až deset tun na hektar za rok. Životní cyklus cukrové třtiny je pět až šest let a zvýšením jejího výnos během tohoto cyklu má pomoct právě nový vůz Volvo. Ptáte se jak?
V současné době se sklizeň provádí za pomocí speciálního kombajnu a za odvoz slouží klasické nákladní vozy, ručně řízené řidičem. Velkou výzvou pro řidiče kamionu je synchronizovat rychlost vozidla s kombajnem. Zároveň musí zůstat v kolejových řádcích, aby nebyly zničeny rostliny.
Tento problém v zlepšení přesnosti vedení nákladního vozu vedle kombajnu vyřešilo Volvo po svém. Řízení nákladního automobilu je prováděno automaticky. Automatika řízení zajistí přesné vedení vozu, což zabrání poškození rostlin. Vozidlo je vybaveno dvěma přijímači GPS a sleduje mapové souřadnice pole cukrové třtiny. Dva gyroskopy zase zajistí, aby šlo ovládat všechny části vozu maximální přesností, nejen přední kola. To znamená, že boční odchylka není nikdy větší než 25 mm. Při řízení lze nastavovat rychlost buď pomocí tempomatu, nebo nožního pedálu.
Vozidlo je stále v testování, v blízké budoucnosti by však mělo přijít na trh.