Traxion Optimall je novou generací pneumatik VF vyvinutých technologií Vredestein F+, která umožňuje využívat nižší tlak vzduchu a stabilizuje pneumatiku při rychlé přepravě. Kontaktní plocha nových pneumatik je prý větší o 15 % ve srovnání s ostatními pneumatikami, využívající technologii VF a o 25 % větší ve srovnání s ostatními pneumatikami na trhu.
Německá zkušebna DLG navíc zjistila, že traktor o výkonu 400 koní, který byl obut do nových pneumatik, měl o 5,5 % menší prokluz ve srovnání se stejným traktorem vybaveným pneumatikami IF. Prokluz kol se snížil a dosáhlo se úspory paliva o 7 %.
Pouze 0,6 baru na poli
Vredestein se pochlubil s dalším srovnáním. Vzal pneumatiky o rozměrech 710/75R42 při zatížení náprav 10 300 kg. Pneumatika IF v této kombinaci vyžaduje tlak 1,0 bar, zatímco pneumatika VF může nést zatížení s tlakem 0,8 baru. Nový Vredestein Traxion Optimall však dokáže tuto úlohu zvládnout pouze s tlakem vzduchu 0,6 baru. Proto by měly být nové pneumatiky používány se systémem zajišťující regulaci tlaku v pneumatikách (pro bezproblémovou jízdu i po silnici).
Vredestein má nový typ pneumatik připravený od února 2018 ve velikostech 710 / 75R42, VF 650 / 65R34 a VF 650 / 60R34. Několik velikostí bude uvedeno na trh později v roce 2018.