Vysoká výkonnost
Začněme od pohonné jednotky. Ve stroji tepe řadový šestiválcový motor Volvo o výkonu 700k/515kW (plní emisní stupeň EPA 4 final) a o zdvihovém objemu 16,12 litrů. Stroj je vybaven SCR katalyzátorem a AdBlue. Maximální točivý moment činí 3200 Nm při 1260 ot/min. Vyorávání probíhá od úsporných 1100 ot/min s točivým momentem 3150 Nm – o 11 procent více než u Tiger 5 s 2840 Nm.
Společnost Ropa nabízí ještě jednu pohonnou jednotku, a to o výkonu 768k/565kW. Jedná se o řadový šestiválcový motor Volvo se zdvihovým objemem 16,12 litrů. Tento výkonný motor se obejde bez AdBlue, SCR a recirkulace spalin. Maximální točivý moment činí 3260 Nm – o 12 procent více oproti Tiger 5 s 2900 Nm. Výsledkem zvýšeného výkonu o 142k/105kW oproti Ropa Tiger 5 jsou vyšší hektarové výkony, zejména při vyorávání do kopce, při překládce během jízdy nebo při použití vyorávacího agregátu XL.
Nový plynulý pohon pojezdu
Novinky nalezneme i v oblasti převodovek. Konkrétně pro Tiger 6 a jeho vysoký pracovní výkon byl společnostmi ROPA, Omsi a Bosch-Rexroth, vyvinut zcela nový plynulý pohon pojezdu. „ConstantVariable-ROPA“- převodovka (CVR) se skládá ze tří hydromotorů na jedné slučovací převodovce, která je umístěná mezi motorovým prostorem a třetí nápravou. Maximální rychlost 40 km/h dosahuje Tiger 6 již při úsporných 1195 ot/min. Na poli může vyorávat při otáčkách motoru pouze 1.100 ot/min. Tiger reguluje otáčky podle potřeby síly max. do 1.650 ot/min. O požadované „zkrocení“ Tigera se starají lamelové brzdy integrované v olejové lázni (chráněné před nečistotami).
Unikátní koncepce podvozku u vyorávače
Pro vyorávače Tiger 5, firma Ropa ve spolupráci s firmou Michelin, představila inovativní koncepci podvozku s výkyvnou přední nápravou ve spojení se dvěma hydraulicky uloženými zadními nápravami. Tato koncepce je k dostání i u nových vyorávačů Tiger 6. Oproti dosavadním podvozkům třínápravových vyorávačů řepy (kromě Tiger 5), u nichž je střední náprava pevně sešroubována s rámem, se naklánění stroje snižuje na třetinu. Důvodem je hydraulické spojení válců na přední a zadních nápravách jedné strany, takže nerovný podklad působící v plné výší na kolo působí na rám pouze v rámci 33 procent. Snížením naklánění na podvozku se současně zlepší vedení řádků i vedení hloubky vyorávacího agregátu, protože rám je vystředěn k umístění tří náprav. Hydraulickým spojením náprav se zatížení rozděluje vždy rovnoměrně na všech šest kol.
Ropa R-Soil Protect je půdoochranný, hydraulický systém podvozku s novou technologií pneumatik Michelin CerexBib, které mají tlak pouze 1,4 bar. Tato koncepce podvozku byla oceněná na veletrhu Agritechnica v Hannoveru stříbrnou medailí. Díky dokonalé souhře vyrovnávacího hydraulického systému s novou technologií pneumatik MICHELIN IF 1000/55 R32 CerexBib je zajištěna větší styčná plocha pneumatiky, snížení tlaku na půdu a tím pádem lepší ochrana půdy.
I na svahy...
Mezi další unikátní řešení, kterým je nový Tiger 6 vybaven, je automatické svahové vyrovnávání prostřednictvím šesti hydraulických válců a senzorů. Podvozek je držen ve vodorovné poloze až do 10% bočního svahu. Hloubka koleje se podstatně zmenší na spodní straně svahu, vsakování zůstává zachováno, a tím výrazně snižuje riziko eroze během silných dešťů. Stabilita stroje na svahu se enormně zvýší, nebezpečí převrácení se značně omezí při současném vzrůstajícím komfortu z jízdy.
Jako jedinečný rys mezi všemi třínápravovými sklízeči cukrové řepy má Tiger přímý přenos síly prostřednictvím přímočarých kloubových hřídelí od pohonu pojezdu na obě zadní nápravy a na přední nápravu - to je obrovská výhoda pro nejlepší trakci v měnících se nebo obtížných půdních a sklizňových podmínkách. Díky hydraulickému podvozku je zatížení rozděleno rovnoměrně. Předstih nebo zpoždění mezi nápravami je tím důsledně vyloučen.
Vykládka za méně než 50 sekund
Nový dlouhý vyprazdňovací dopravník se nachází nad třetí nápravou. Na základě vyšších kol je i výše uložený. Dopravník je třínásobně sklopný a 2000 mm široký - pro ještě jednodušší odkládání na 10 m široké ukládky nebo bezproblémové překládání na vysoké návěsy. Jemné pogumované unášecí prsty garantují vysoký dopravní výkon během krátkého času za méně než 50 sekund při plném zásobníku. Automatika plnění zásobníku umožňuje optimální trakci za všech sklizňových podmínek při nejlepším rozložení zatížení. Evidence výnosů probíhá pomocí dvou ultrazvukových čidel, která sčítají nakládky v zásobníku a ukládají je do databáze.
Nový design, lepší komfort
Velmi prostorná kabina R-Cab s novým designem byla výrazně rozšířena a vznáší se na hydraulických čepech s tlumením. Středem pozornosti je řidič, který si může užívat optimální výhled na zdokonalený vyorávací agregát ve fyziologicky správné a příjemné poloze sedadla. Příjemný a kvalitní interiér nové kabiny se snadnou údržbou garantuje ryzí požitek z jízdy. Kolem řidiče jsou rozmístěny velkoryse dimenzované odkládací přihrádky, příruční schránky a mnoho volného prostoru. Samozřejmostí je sériově dodávaný chladicí box a integrované provzdušňování sedadla pro horké dny a vyhřívání sedadla pro chladné období kampaně. Mimořádně výkonné masivní LED pracovní světlomety dělají z noci den.
Pod označením R-Concept sdružuje ROPA svou intuitivní filozofii ovládání. Velký dotykový displej 12,1“ s rozhraním WLAN tvoří informační a řídicí centrum stroje. Řidič odsud sleduje celý stroj, získává informace o provozních podmínkách, datech výkonu a optimalizuje funkce a tím výsledek práce. Ovládání je duální, volitelně buď prstem na dotykové obrazovce nebo otočením a stisknutím otočných tlačítek „R-Select“ a „R-Direct“. Ovládací prvky jsou ergonomicky ideálně umístěny do nově koncipované ovládací konzole v dosahu multifunkčního joystiku. Tenká ovládací konzola u sedadla řidiče nabízí četné možnosti úprav a podporuje ergonomickou a pohodlnou polohu při sezení s dalším zlepšením výhledem.
Výsledkem všech novinek u Tiger 6 je zvýšená denní výkonnost a snížení provozních nákladů při současném zjednodušení údržby a oprav. Obsluha stroje si užívá vyššího komfortu při jízdě po silnici a zároveň hospodárnější, šetrnější a efektivnější sklizni cukrové řepy. Ropa Tiger 6 bude k dodání od roku 2017 s různými typy vyorávacích agregátů, v různých roztečích řádků.