V roce 1993 začal Michael Horsch jednat s ruským výrobcem legendárních traktorů značky Kirovec. Horsch a Kirovec chtěli prostřednictvím velké spolupráce vstoupit na západoevropský trh s kloubovými traktory. Projekt počítal se zásadní modernizací polních tahačů Kirovec v režii značky Horsch.
Po veletrhu Agritechnica v roce 1993 proběhla první přestavba Kirovce na Horsch K 735, tvorba konstrukční dokumentace a schvalovací řízení. Na Agritechnice 1993 byl totiž veřejnosti poprvé představen Horsch K 735 a byla podepsána oficiální smlouva o spolupráci.
Nový model způsobil rozruch mezi veřejností
Model K 735 byl nástupcem legendárního tahače K 700 z Ruska. Podle podepsané smlouvy měl ruský Kirovský závod dodávat kompletní hnací agregáty včetně převodovek a podvozku. Po dodání těchto komponentů do Německa pak do stroje byly doplněny vlastní nové komponenty firmy Horsch. Doplněna byla nová ovládací a pracovní hydraulika, nová elektronika a elektrická instalace, nová kabina, úprava podvozku, závěsu a dále úpravy na palivovém systému, vedoucí k podstatnému snížení spotřeby paliva a ke zvýšení výkonu.
Horsch měl dále zajišťovat prodej v Evropské unii a vybudovat servisní zázemí. „Na začátku projektu bylo přestaveno 11 traktorů Kirovec typu 701 M1 na model Horsch K 735. Z toho deset jich bylo prodáno do zemědělských podniků v Německu a v Anglii, které měly také ověřit spolehlivost konstrukčních úprav. Ukázalo se například, že pomocí moderního motormanagementu bylo možné snížit spotřebu až o 30 %.“ napsal Horsch v roce 2008 ve svém oficiálním magazínu.
Později měla následovat i vlastní výroba v Rusku. K tomu ale nikdy nedošlo, protože K 735 se stal komerčním propadákem. Horsch ukončil spolupráci již v roce 1995 pro zásadní propad v kvalitě dodávaných součástí.
„Robustní a výkonné - s vysokou trakcí, pro těžkou techniku a do těžkých půd“, tak zněl reklamní slogan
Traktory Horsch K735 byly poháněny osmiválcovým vznětovým motorem YMZ (17.240 ccm) o výkonu 350 koňských sil s maximálním točivým momentem 1570 Nm. S převodovkou Powershift s 16 stupni vpřed a 8 vzad dosáhl Horsch maximální rychlosti 30 km/h. Na rozdíl od modelu K 700, měl Horsch K 735 navíc výkonnou hydrauliku a PTO. Pohotovostní hmotnost činila 13,4 tun. Dodnes je pár kusů stále v provozu.
V roce 2003 je pak celý program Horsch Trac Technology zastaven a spolu s ním je zastavena i výroba tříkolek Terra-Trac.
Motor | |
Výrobce: | Kirovets |
Chlazení: | vodou |
Počet válců: | 8 |
Výtlak: | 17.240 cm³ |
Výkon: | 257 kW/350 PS |
Převodovka | |
Počet rychlostí vpřed: | 16 |
Počet rychlostí vzad: | 8 |
Rychlost: | 30km/h |
Rozměry | |
Délka: | 7250 mm |
Šířka: | 3050 mm |
Výška: | 3760 mm |
Rozvor: | 3750 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 13400 kg |
Ostatní | |
Objem palivové nádrže: | 1200 litrů |
Standardní pneumatiky vpředu: | 850/55 - 42 |
Standardní pneumatiky vzadu: | 850/55 - 42 |