Boomer 54D je poháněn novým 2,2litrovým tříválcovým motorem. Pro optimalizaci výkonu a spotřeby paliva je motor vybaven systémem Common-rail s unikátním systémem Catalyst (PM-Catalyst) - technologie od společnosti New Holland k dodržování emisní normy Stage IV. Pro plnění emisní normy je traktor vybaven recirkulací výfukových plynů (EGR), pro kontrolu oxidu dusíku (NOx) a PM katalyzátorem, pro zachycení částic ve výfukovém systému. Vnitřní EGR je systém, který snižuje tvorbu NOx. PM katalyzátor zase "čistí" zbytkové části v plynu před tím, než opustí výfuk. Toto řešení je bezúdržbové a bez filtru pevných částic (DPF). Regenerace není potřeba.
Tento motor vyvinutý sesterskou společností FPT Industrial produkuje výkon 53 hp a maximální točivý moment 180 nm.
Kombinace recirkulace výfukových plynů a PM katalyzátoru je řešením pro traktory s nižším výkonem (pod 75 hp). Je ideální, protože systém může být čistě obsažen v motorovém prostoru, takže traktoru zůstávají kompaktní rozměry.
Boomer 54D je vybaven systémem EasyDrive - s plynule měnitelným převodem (CVT). Je to jediný traktor v tomto segmentu s tímto typem přenosu, což přináší traktoru snadné ovládání. CVT umožňuje nekonečné úpravy rychlosti. To umožňuje operátorům přesně přizpůsobit rychlost na daný úkol, při současném snížení hluku v kabině a zvýšení komfort obsluhy.
Brzdění je hladké, stabilní a tempomat automobilového typu umožňuje operátorům udržet, doladit nebo pokračovat danou rychlostí. Kromě toho pokročilé nastavení umožňuje nastavit zrychlení a zpomalení tak, aby vyhovovalo individuálnímu stylu jízdy nebo aplikace.
Boomer 54D nabízí řadu vylepšení koncipovaných tak, aby zlepšily pohodlí obsluhy, viditelnost a funkčnost. SuperSuite kabina nabízí největší vnitřní prostor pro pohodlné ovládání, zatímco široký vstupní práh umožňuje snadný přístup.
Viditelnost je výborná dopředu i dozadu. Konstrukce kapoty umožňuje snadno vidět na přední stranu a ničím nerušený pohled dozadu na tažné zařízení.