„Pořídit traktory značky Kubota jsme se rozhodli proto, protože jsou zajímavou alternativou ke všem tradičním značkám zastoupených na českém trhu. Myslíme si, že jsou navíc kvalitní alternativou. Zejména model Kubota M7 Premium vyniká ve všech ohledech, jako je nízká spotřeba a velká obratnost. A to zejména v našem areálu, kde se pohybujeme v prostorách, které nejsou komfortní pro řízení zemědělského traktoru této velikosti,“ uvedl majitel areálu Ing. Ladislav Krulich s tím, že traktory Kubota provozuje tři roky k naprosté spokojenosti. Traktory dodala a servisuje berounská společnost K.B.T. PROFTECH s.r.o.
Dva traktory Kubota M7 se uplatňují při práci na zemědělských pozemcích a údržbě jezdeckého areálu. Traktory Kubota M7 zajišťují sklizeň pícnin a jelikož jsou vybaveny vývodovým hřídelem, využívány jsou ve spojení s čelním a zadním žacím strojem. Traktory se také nejčastěji využívají ve spojení s devítitunovou cisternou pro rozvoz vody a kropení povrchu areálu.
Traktory Kubota M7 jsou osazeny čtyřválcovým motorem vyhovujícím emisní normě Stage V. Dodává výkon 130 koní (Kubota M7133) a 150 koní (Kubota M7153 KVT Premium). Každý model disponuje funkcí Power Boost poskytující okamžité krátkodobé navýšení výkonu motoru při mimořádně náročných činnostech, jako je práce s vývodovou hřídelí. Motory obsahují technologii DPF a SCR ke snížení emisí NOx.
Kubota M7153 KVT Premium je vybavena komfortní plynulou převodovkou KVT. Při jízdě po silnici lze plynulou převodovku ovládat buď multifunkční pákou, nebo plynovým pedálem. Agresivitu akcelerace a charakteristiku motoru lze regulovat pomocí K-Monitoru v kabině. Verze Premium také značí, že je traktor vybaven hydraulickým čerpadlem CCLS (ClosedCenter Load-Sensing), které poskytuje průtok 110 l/min pro ovládání hydraulických okruhů a tříbodového závěsu.
Traktory řady Kubota M7003 také obsahují hydraulický posilovač řízení s možností nastavení otáček volantu pro dosažení potřebného úhlu natočení kol, které lze nastavovat v závislosti na vykonávaném typu práce nebo pojezdové rychlosti, což zvyšuje celkovou manévrovatelnost stroje.
Traktory Kubota M7 mohou být na přání opatřeny předním vývodovým hřídelem s otáčkami 1 000 ot/min. Pokud jde o zadní vývodovou hřídel, je na výběr mezi čtyřmi rychlostmi (540 / 540E / 1 000 / 1 000E). Funkce Auto-PTO automaticky odpojí vývodovou hřídel na souvrati, když je například zadní závěs zvednut – a opět se aktivuje, když je závěs spuštěn dolů. Zadní závěs má kapacitu až 9 400 kg a vpředu 3 900 kg.
Majitel obou traktorů Kubota M7 si pochvaluje i kabinu, která je jedna z největších ve své třídě. Je prostorná a tichá. Na přání je k dispozici automatická klimatizace a elektricky vyhřívaná zrcátka plus tři různé úrovně konfigurace osvětlení, včetně plného LED osvětlení. Sedačka obsluhy pochází od firmy Grammer, vedle je umístěna i plnohodnotná sedačka spolujezdce. Traktor je k dispozici buď zcela bez odpružení kabiny, případně lze volit mezi dvěma systémy odpružení: mechanickým nebo pneumatickým.
U všech modelů Kubota M7003 jsou některé další ovládací prvky umístěny centrálně po pravé straně. Multifunkční páka u standardního modelu je integrovaná do boční konzoly, zatímco vyšší specifikace modelů jsou vybaveny moderní loketní opěrkou a multifunkční pákou.
Volit lze mezi sedmipalcovým nebo dvanáctipalcovým ovládacím K-Monitorem. Do systému monitoru se dá uložit až dvacet typů nářadí pro souvraťový management. Do monitorů je také integrován systém GEOCONTROL, který v kombinaci s přijímačem GNSS umožňuje provozovat například postřikovače, rozmetadla hnojiv či secí stroje v režimu precizního zemědělství, a tudíž ovládat jednotlivé trysky, dílčí záběry, respektive výsevní jednotky. Ke všem monitorům je na přání k dispozici automatický systém řízení. Provozní údaje traktorů Kubota M7 jsou zobrazovány i na LCD palubním displeji.