Jak je při pohledu na tyto traktory patrné, Claas spolupracoval s americkým výrobcem Challenger, který má dlouholeté zkušenosti s výrobou pásových traktorů. Challenger za roky výroby prošel také nejrůznějšími změnami. Nejen, že spolupracoval s již zmíněným Claasem, ale nyní také opouští Evropu a bude zde prodáván pod značkou Fendt.TIP: Nejdivnější kombajn na světě? Doplatil na svoji nespolehlivost
V 90. letech měl Claas schůzku s firmou Caterpillar, která prodávala pod obchodním názvem Cat Lexion sklízecí mlátičky Claas Lexion v Severní Americe. Byla dohodnuta spolupráce, která spočívala v uvedení na trh dvou různých modelových řad pásových traktorů – první řada měla vodorovné pásové jednotky (vyráběl Challenger) a druhá řada měla šikmé pásové jednotky (vyráběl New Holland).
V roce 1997 přišly na trh pod označením Claas Challenger pásové modely s označením 35 (210 koní), 45 (240 koní) a 55 (270 koní). Tyto modely byly vyráběny v továrně New Holland, proto měly kabinu též od New Hollandu. V roce 1998 přišly na trh čtyři nové modely řady E (65E, 75E, 85E a 95E) o výkonu 329 361 398 a 435 koní.
Originální systém Mobil Trac
I dnes jsou traktory Challenger opatřeny pásovými jednotkami Mobil Trac. Jinak tomu nebylo ani u traktorů Claas Challenger. Vodorovné pásové jednotky měly šířku 698 mm. Tvar paralelogramu byl navržen tak, aby optimalizoval rozložení hmotnosti na šest válečků (zadní hnací kolo, přední hnací kolo a čtyři centrální hnací kolečka). Řízení bylo charakterizováno hydraulickým diferenciálním systémem, který současně brzdil vnitřní pás a zrychloval vnější pás, což zajišťovalo přesné otáčení. (V případě vodorovných pásových jednotek). TIP: Co se stalo s největším traktorem všech dob a jeho výrobcem? Jeho osud je smutný
V roce 2001 byla společnost Challenger prodána korporaci AGCO, takže spolupráce s firmou Claas byla ukončena. Od té doby na trh nebyla uvedena žádná novinka v podobě stroje Claas Challenger. Claas vzal věci do svých vlastních rukou a začal prodávat model Lexion, kde využil vlastní technologii polopásového podvozku.
Po 17 letech se Claas vrátil alespoň k polopásovým traktorům. V roce 2017 na veletrhu Agritechnica představil polopásový traktor Axion 900 Terra Trac.