DEUTZ-FAHR ve spolupráci se společností Deutz AG a Univerzitou v Rostocku vyvinuli traktor s alternativním pohonem, který nevyužívá ke svému pohonu běžnou naftu, ale zemní plyn. Pro tento účel byl použit právě model 5120 C. Celý projekt byl spolufinancován Německou nadací pro životní prostředí.
Modifikovaný dieselový motor
V reakci na stále se zvyšující poptávku po alternativních pohonech v zemědělství a průmyslu došlo v rámci výše uvedeného projektu k přestavbě průmyslového dieselového motoru na palivový systém pro zemní plyn. U motoru Deutz TCD o objemu 3,6 l a výkonu 115 k nahrazují svíčky dieselové vstřikovače. Kromě toho získal tento motor systém dávkování zemního plynu a této přestavbě byly přizpůsobeny rovněž jeho další komponenty.
Koncepce pohonu: 100% zemní plyn
U prototypu DEUTZ-FAHR 5120 C má nádrž objem 236 litrů a je rozdělena do 7 částí. Díky tomu došlo u stroje sice ke snížení maximální doby provozu, než jaké dosahuje srovnatelný dieselový traktor, ale podle výsledků pokusů Univerzity v Rostocku nevytváří téměř žádný metan a vylučuje o 10 až 14 % méně CO2. Tato skutečnost se pak jeví jako značná výhoda zejména při použití ve stodolách nebo ve stájích.
Již nyní splňuje emisní normu V
Díky konceptu pohonu na zemní plyn splňuje traktor DEUTZ-FAHR 5120 C již nyní nadcházející emisní normu EURO V bez použití AdBlue nebo dodatečného filtru pevných částic. Aby zainteresované strany dokázaly, že je tento stroj vhodný pro praktické využití, bude uvedený prototyp nasazen do provozu v Thünen-institutu pro ekologické zemědělství.