Traktor RT-M-160 vyrábí obří společnost Uralvagonzavod. I dnes, jako před 70 lety, vyrábí také mimo traktory i vojenskou techniku. Výroba vojenské techniky byla v minulém století stěžejní, avšak po válce její odbyt rapidně klesal, takže výrobce musel rozšířit produktovou nabídku, aby vůbec přežil. V prvopočátku se společnost zaměřila na výrobu rýpadel a nakladačů, ale poptávka byla stále velmi malá. Po průzkumu trhu se došlo k závěru, že je velká poptávka po traktorech druhé trakční třídy.
Prvním navrženým traktorem se stal model LTZ-155. Ten však prodělal řadu designových změn a zrodil se nový model RT-M-160. V roce 2003 vznikl první prototyp, jež se testoval přímo u zemědělců. Na konci prosince roku 2004 začala sériová výroba. První vyrobené traktory mířily do Tatarstánu, Udmurtii a na Krasnodarské území.
Bohužel, stejně jako u předchůdce LTZ-155, traktor RT-M-160 se nikdy nedočkal finálního dokončení a nikdo se vážně nezapojil do jeho propagace na trhu. V roce 2009 nový generální ředitel společnosti zcela omezil práci na tomto traktoru. Projektová kancelář byla zrušena a traktor se nikdy příliš nerozšířil. Traktor se dodnes v malém množství vyrábí a dokonce v roce 2011 získal na veletrhu stříbrnou medaili. I tak ale RT-M-160 nedostává žádnou pozornost ze strany vedení společnosti, chybí též poprodejní servis.
Technické specifikace
Traktor je osazen šestiválcovým kapalinou chlazeným motorem YaMZ-236D-2 o výkonu 175 koní a zdvihovém objemu 11,15 litrů. Motor je spojen s mechanickou převodovkou, která nabízí 16 rychlostí vpřed a 8 vzad. Traktor má též 4 vývodové hřídele - přední, boční a 2x zadní.
Čtveřice kol má shodnou velikost a umožněna je též dvojmontáž. Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy je nucená, přední automatická. Spolu s diferenciálem mezi nápravami zajišťuje traktoru vynikající schopnost zvýšené trakce. Traktor má jedinečné manévrovací vlastnosti, které jsou dány čtveřicí řízených kol.
Kabina je klimatizovaná a poskytuje dostatečný výhled do stran a na nářadí.
Hydraulický výkon a závěsy umožňují zvednout až 2,5 tuny vpředu a až 3,5 tuny vzadu.