Vozy Mercedes-Benz Axor 3131 nebyly vybrány náhodou, jsou totiž na brazilském trhu osvědčené. Nákladní automobily ale byly dovybaveny technologickými komponenty, které umožňují automatické řízení v úrovni 2. Vozidlo tak automaticky dokáže synchronizovat vlastní rychlost s rychlostí sklízeče třtiny. Umí dodržet i nastavenou vzdálenost – podélnou i boční. Přestože si řidič stále udržuje kontrolu nad vozem, jeho ruce nemusí být trvale na volantu.
Kromě automatických jízdních funkcí mají modely Axor další úpravy. Zejména se jedná o přídavnou přední nápravu a možnost použít vysokotlaké zemědělské pneumatiky pro šetrnou jízdu po poli. Ve výbavě má i několik antén pro příjem satelitního signálu.
Dvojice těchto automatizovaných nákladních vozů již jezdí u AgroCana Caiana v brazilském státě São Paulo. Celkově bude brzy dodáno jiným brazilským zákazníkům dalších 18 vozidel.
Trasa sklizně třtiny se předem na centimetry nastaví v počítači. Řízení automatizované jízdy se provádí přes Cruise Control, GPS a Geo-Referencing. Axor jezdí stále po boku sklízeče třtiny, který nákladní vůz zároveň plní. Průměrná rychlost je asi šest kilometrů za hodinu.
Automatizovaný Mercedes-Benz Axor může pracovat 24 hodin denně. Ve srovnání s běžným traktorem může ušetřit až 50 % paliva. Spotřeba maziv klesne o 40 % a náklady na údržbu a opravu o 30 %.
Zajímavostí je, že úplně stejné řešení nabízí pro brazilské farmáře i výrobce Volvo.