Tim Dauwen si je jist tím, že, než přijdou na trh plně elektrické traktory, nejprve se rozšíření dočkají traktory s hybridním pohonem. Plně elektrické traktory se hned tak rozšíření nedočkají, protože nyní nejsou stále schopné splnit náročné požadavky zemědělců. Jejich největším limitem je velmi krátká výdrž na jedno nabití a pak samotné dlouhé nabíjení. Dauwen si myslí, že nejprve na trh přijdou malé stroje na elektřinu, které nevyžadují hodně výkonu.
Německý výrobce ZF se specializuje na výrobu autodílů a komponentů pro automobilový průmysl. Vyrábí též komponenty pro zemědělskou techniku. Jejich nejnovějším počinem je tzv. inovační traktor s hybridním pohonem. V předních kolech traktoru jsou umístěny elektromotory a traktor je vybaven generátorem. Generátor může pohánět i kola například návěsu. Protože je elektrický pohon plynule nastavitelný, je velmi snadné synchronizovat jeho rychlost na rychlost traktoru. Celý systém elektrického pohonu kol má podpořit slabší traktor v těžkém terénu. Podobný princip společnost ZF aplikovala i do nápravy pluhu.
Tim Dauwen není jediným, který si myslí, že plně elektrické traktory se rozšíření hned tak ještě nedočkají. Například John Deere ukončil vývoj plně elektrického traktoru a zaměřil se na projekt autonomního stroje na elektřinu, který bude stále připojen za pomocí kabelu k síti. Mezi další skeptiky ohledně elektrických traktorů patří generální ředitel Deutz AG, Frank Hiller. Hiller před časem prozradil, že Deutz AG se bude zatím specializovat pouze na výrobu hybridních motorů. První hybridní motor Deutz AG se mimochodem ukáže zanedlouho na veletrhu Intermat v Paříži.