Frankfurt, hlavní nádraží: Tam, kde se budou v budoucnu místní obyvatelé procházet a cestující spěchat na vlakové spoje, je v současné době po celý den v provozu GIANT G2200E X-TRA. Jeho úkolem je odklízet vytříděnou suť, aby se dělníci mohli nerušeně pohybovat. Sedmnáctičlenný tým stavební společnosti Oettinger GmbH se zde již od podzimu 2020 věnuje přestavbě mezipatra hlavního nádraží. Bourají příčky a renovují schodiště vedoucí na hlavní nádraží, přičemž při provádění stavebních prací se kupí velké množství materiálu, který je třeba odstranit.
Elektrický nakladač GIANT G2200E X-tra jako ideální řešení pro vnitřní prostory
Odklízení suti je ztíženo podmínkami na staveništi – práce probíhají v uzavřených místnostech. Je také nutné zohlednit potřeby obchodů i obyvatel rušné čtvrti. „V prvních týdnech jsme suť převáželi paletovým vozíkem, což bylo časově velmi náročné,“ říká Wladimir Reinich, mistr odpovědný za stavbu. Staveniště se rozkládá na ploše 6 000 m2, a dělníci proto museli překonávat poměrně velké vzdálenosti (až několik kilometrů denně). Vedení stavební firmy tedy hledalo jiné řešení, s nímž jim pomohl prodejce Kurt Krämer z firmy GIANT Kiesel, který doporučil využít elektrický stroj GIANT G2200E X-TRA.
„Tohle je přesně ten stroj, který tady ve Frankfurtu potřebujeme,“ říká Reinich s nadšením. „Elektrický GIANT G2200E X-TRA je malý a obratný – díky jeho nízké konstrukční výšce se při jízdě nemusíme obávat poškození podpěrných sloupů či stropního zavlažovacího systému.“ Navzdory své nosnosti 2 200 kg a provozní hmotnosti 2 200 Kg má GIANT G2200E X-TRA velmi kompaktní rozměry s celkovou výškou 2 300 mm, takže ani při pohybu se lžící nezpůsobuje v uzavřeném prostoru žádné problémy.
Elektrický kloubový nakladač GIANT G2200E X-TRA splňuje požadavky investora Deutsche Bahn i přání zdejších obyvatel: usnadňuje práci dělníkům v podzemí, přičemž plní svůj úkol spolehlivě, a to bez hluku a výfukových plynů. „Pro našeho zákazníka je elektrický nakladač skutečně perfektní volbou,“ dodává Kurt Krämer. Motor startuje a nakladač vyráží vpřed prakticky v mžiku oka – pružněji už pracovat nelze. V době, kdy se stroj nepoužívá, jej lze připojit k dobíjecí stanici, kterou provozuje Deutsche Bahn.
Nakladač GIANT G2200E X-TRA v nepřetržitém provozu
„Kolový nakladač GIANT G2200E X-TRA se používá denně,“ potvrzuje Reinich a dodává: „Pokud se baterie nabije přes noc, s nakladačem můžeme pracovat celý den.“ Během prvních šesti týdnů po dodání nakladač odpracoval 122 motohodin – je snadné si představit, kolika cest s paletovým vozíkem byl tým zdejších dělníků ušetřen.