Průměrný dron, který vzlétá svisle jako vrtulník, uzvedne v závislosti na typu, dvacet až třicet kilogramů. Ag-Cormorant je rotorový dron s turbínovým motorem a uzavřenými rotory, který svisle vzlétá a přistává. Má vlastní hmotnost 918 kg a uzvedne polovinu své vlastní hmotnosti. Je navržen tak, aby létal autonomně. Do sedmi let je v plánu jeho větší nasazení. Prototyp Ag Cormorant poprvé letěl v únoru a je adaptací prototypu Cormorant společnosti Tactical Robotics, který provedl svůj první let v roce 2015. Cormorant byl původně navržen pro vojenské a hraniční bezpečnostní úkoly.
Zajímavostí je, že podmínkou při vývoji tohoto dronu bylo, že ho bude možné přepravovat po silnici bez nějakých výjimek. Jeho rozměry jsou tak kompaktní a nejsou příliš velké. Ag-Cormorant má nejvyšší rychlost 180 kilometrů za hodinu. Maximální doba letu je 2,6 hodiny s váhou 300 kg na palubě. Prototyp již provedl více než 250 úspěšných letů a testuje se potenciál tohoto stroje při leteckém postřiku. Co je již jisté je fakt, že dron Ag-Cormorant demonstruje inovativní vizi budoucnosti letecké aplikace v zemědělském průmyslu. Využití však nalezne i při leteckém hašení požárů.
Dron Ag-Cormorant patří do kategorie letadel VTOL - zkratka anglického Vertical Take-Off and Landing. Označuje letadla, která mohou startovat a přistávat vertikálně (svisle). Jedná se o konvertoplány např. letadla s překlopnými rotory, nebo o konvenční letadla s možností vertikálního vzletu a přistání. Mezi VTOL nejsou zařazeny vrtulníky, balony, vzducholodě, nebo rakety.
Letecká aplikace se ve světě využívá již přes sto let. Mezi její průkopníky se řadí Československo a Amerika. Drony by mohly být řešením hrozícího nedostatku pilotů. Drony jsou také nepochybně bezpečnější. Piloti konvenčních letounů musí létat při letecké aplikaci v náročných podmínkách (nízko nad zemí, provádět nebezpečné manévry).