Emisní norma Stage V vyžaduje, aby terénní motory nad 560 kW měly filtr pevných částic (DPF), který zachycuje a ukládá saze. Saze je třeba spálit, aby se regeneroval DPF, a to se obvykle děje, když je stroj v klidu. Nicméně, Volvo má vizi „Regenerační nuly“, což znamená, co nejvíce minimalizovat potřebu aktivní regenerace a snížit prostoje. Prostřednictvím optimalizovaného systému následného zpracování výfukových plynů, který funguje bez problémů, zvyšuje řešení motorů Volvo Penta dobu provozuschopnosti maximalizací využití pasivní regenerace. Zde se saze nashromážděné v DPF spalují během normálního provozu stroje, aniž by bylo nutné provádět častou aktivní regeneraci v klidovém stavu.
Vylepšená účinnost paliva
Řada dieselových motorů Volvo Penta Stage V přináší ve srovnání se Stage IV, snížení spotřeby paliva až o 5 %, což přispívá k mimořádně atraktivním celkovým nákladům na provoz. Nižší spotřeba paliva také znamená, že do ovzduší se uvolňuje méně emisí CO 2, což pomáhá snižovat skleníkové plyny a umožňuje zákazníkům dosáhnout svých cílů.
Jednoduchá instalace
Všechny motory Volvo Penta Stage V jsou navrženy tak, aby se vešly do stejného prostoru, jako motor, který nahrazují. To v praxi znamená, že výrobci nemusí přepracovávat své stroje tak, aby vyhovovaly novým motorům. Díky systému dodatečné úpravy výfukových plynů Volvo Penta mají výrobci strojů prospěch z jednoduché a flexibilní instalace motorů.
Terénní naftové motory Volvo Penta jsou šité na míru pro aplikace v různých segmentech a prostředích, jako je lesnictví, zemědělství, těžba a manipulace s materiálem. V nabídce je pět základních motorů – D5, D8, D11, D13 a D16 – které nabízejí výkon od 105 do 585 kW (143 až 796 k). V kombinaci s více možnostmi hardwaru lze nastavení motoru speciálně navrhnout tak, aby vyhovovalo potřebám široké škály aplikací.
Snadná údržba
Pro zvýšení spolehlivosti a provozuschopnosti řady motorů Volvo Penta Stage V vylepšila společnost Volvo Penta preventivní údržbu a prodloužila servisní intervaly. Například servisní intervaly výměny oleje se nyní zdvojnásobily z 500 na 1 000 motohodin.