Herbert Dammann měl vždy vášeň ke kutilství a úpravě strojů, které používal k hospodaření. „První samojízdné postřikovače Dammann byly založeny na podvozku Mercedes-Benz Unimog a MB Trac – dodnes je výrobce schopen tyto stroje upravit k obrazu svému, tedy k využití na ochranu rostlin. Od prvopočátku tvoří výrobní program výhradně postřikovače – tažené modely a nosiče Dammann Trac, které mohou být koncipovány pouze jako postřikovač nebo výměnný systém pro použití jak v zemědělství, tak komunální sféře. Postřikovače se dodávají s objemem nádrže od 3 000 do 14 000 litrů a s pracovním záběrem ramen 15 až 39 m. Na přání je možno dodat ramena s podporou vzduchu, kdy je proud vzduchu veden uvnitř zakrytých ramen a je směrován před i za trysky. Na světě jen velmi těžko najdete dva identické stroje, protože výbava nabízená Dammannem je velmi široká a stojí na základě přání zákazníků, proto je též výroba výhradně zakázková,“ psali jsme v článku o novém postřikovači Dammann DT 2800 H S4, který se poprvé ukázal českým zemědělcům.
Významný moment v historii společnosti nastal v dubnu 2006, kdy byl uveden do provozu nový výrobní závod v průmyslové zóně Buxtehude-Hedendorf.
Za rok opustí výrobní prostory 300 postřikovačů, z čehož je 50 kusů samojízdných modelů. Z toho 35 % strojů je exportováno za hranice Německa. Na postřikovače Dammann můžeme narazit v Dánsku, Norsku, Maďarsku nebo v Holandsku, nechybí ani exotická místa, jako je Chile v Jižní Americe nebo Dubaj. O vysoké profesionalitě firmy Dammann svědčí fakt, že se její stroje používají i při ochraně plodin, jako jsou jahody, brambory nebo chřest, kde jsou kladeny náročné požadavky na techniku.
Dammann byl první společností, která v Německu vyrobila samojízdný postřikovač.