Vlastnosti modelu
Traktory John Deere 8430 byly vyráběny v letech 2005 až 2009 jako součást řady 8030. Tato řada zahrnovala pět modelů: 8130 - 225 koní; 8230 - 250 koní; 8330 - 280 koní; 8430 - 305 koní a 8530 - 330 koní. Nyní je tato řada nahrazena řadou 8R, která obsahuje více modelů. Nechybí také pásové verze RT.TIP: V Norsku jezdí dálkově ovládaný JD. Používají ho ve vojenském prostoru
Mezi výhody modelu 8430 nepochybně patřily jeho pokročilé technologie, které se před 12 lety začaly uplatňovat. Traktor měl velmi vysoký výkon, který kombinoval s dobrou spotřebou paliva a všestranností. Mezi inovativní technologie patřil elektronický systém kontroly vstřikování paliva, možnost satelitního určování polohy či telematický systém pro dálkové sledování. Už od začátku jeho produkce, tedy od roku 2005, mohli majitelé využívat navigační systém Auto-Trac.
Traktor byl schopen provádět jakékoliv agrotechnické operace se široko-záběrovými stroji pro obdělávání půdy. Traktor se flexibilně dokázal přizpůsobit specifickým parametrům každého pole, byl vybaven plně potřebnou sadou nastavení pro všechny typy polních prací. I dnes je spousta kusů stále v provozu a hned tak do důchodu se jít nechystají. Model stále dokáže zastat mnoho práce, jako je agregace s pluhy, secími stroji či kultivátory. Své místo nalezne i v dopravě díky své převodovce.TIP: První největší autonomní John Deere v Evropě míří k zákazníkovi
Motor
Traktor byl vybaven 9litrovým čtyřtaktním dieselovým motorem John Deere Power Tech Plus ("PE 6068"). Jedná se o 6válcový 24ventilový motor, kapalinou chlazený. Motor John Deere Power Tech Plus je vybaven přímým systémem vstřikování paliva Common Rail, vyráběným společností Denso. Tento motor má přesnou a dobře přizpůsobenou odezvu na měnící se zatížení.
Převodovka
U traktoru 8430 byly k dispozici dva typy převodovek. Automatic Power Shift - automatická stupňová mechanická převodovka a Auto Power - automatická plynulá hydrostatická mechanická převodovka. První jmenovaná 16stupňová převodovka byla vyvinutá specialisty společnosti John Deere na základě systému "Power Shift", který se objevil v roce 1994. Převodovka vynikala hladkým rytmem.
Bezstupňová automatická převodovka, na rozdíl od první verze převodovky, nebyla na traktoru John Deere 8430 standardem a byla nabízena jako volitelná. Řidič musel pouze zvolit požadovanou rychlost v rozsahu od 0 do 42 km/h. Převodové stupně se měnily hladce a snadně.TIP: Tento bizarní stroj sušil seno. Fungoval jako mikrovlnka
Hydraulický systém
Hydraulický systém traktorů John Deere 8430 byl vybaven systémem citlivým na zatížení na základně regulovaného čerpadla. Díky novému hydraulickému čerpadlu o výkonu 161 l/min byl zajištěn vysoký průtok oleje do zařízení. Hydraulický systém mohl mít 36 litrů nebo 54,9 litrů - s pomocnou nádrží.
Kabina
Traktory John Deere 8430 byly vybaveny prostornou a pohodlnou kabinou řady CommandView. Kabina disponovala ochranou proti vibracím, větráním, klimatizací a vytápěním, což vytvářelo pohodlné pracovní podmínky. Hodnota hluku byla opravdu velmi nízká - 69 dB (A). Navíc sedadlo s pneumatickým odpružením bylo vybaveno nejen všemi potřebnými nastaveními, ale také mohlo být otočeno o 40 stupňů. Kabina na těchto traktorech byla vybavena čtyř polohovým zavěšením, vybaveným čtyřmi nastavitelnými tlumiči rázů, se zdvihem 5 cm nahoru a 5 cm dolů. Dolní paralelní tyče zajišťovaly podélnou stabilitu a podélnou polohu kabiny. Na rozdělené obrazovce v kabině se zobrazovaly následující hodnoty: čas, rychlost, procento prokluzu, otáčky motoru v ot/min, počet provozních hodin od posledního servisu, celkový čas, teplota chladicí kapaliny, tlak oleje, systémové napětí, teplota převodového oleje, poloha zadního závěsu, rychlost otáčení vývodového hřídele, plocha zpracovávaná za hodinu, spotřeba paliva za hodinu, výpočet paliva pro dané pole, měřič vzdálenosti, kontrola paliva a další.TIP: První nekonvenční mlátička z Breganze. Když nepomůže ani zlatá medaile
Jak se traktor osvědčil během let provozu
Podle majitelů traktorů 8430 dokáže tento model nahradit až čtyři konvenční středně velké traktory. Model se stále vyznačuje spolehlivostí a kvalitou celé konstrukce. Mezi jeho mínusy patří citlivost motoru na kvalitu motorové nafty. V zimě se mnohdy díky použití nekvalitní nafty může stát, že se ucpe filtr. Traktor je velmi nákladný, což ale u takto výkonného traktoru lze očekávat. Docela levné jsou náhradní díly, které mnohdy musí putovat z jiných států ke koncovému majiteli.
Na trhu již nelze koupit tento model jako nový. Jeho výroba byla v roce 2009 ukončena.