Je obecně známo, že technika v provozu živočišné výroby trpí ze všech nejvíc. Je prakticky nepřetržitě v provozu, využívána při krátkých jízdách s častým zastavováním a rozjížděním. Není proto divu, že právě tady krmné vozy a traktory „natočí“ nejvíce motohodin a projeví se jejich kvalita nebo nekvalita naplno.
Německý zemědělský podnik Agricultural Cooperative byl jeden z prvních uživatelů první generace samojízdného krmného vozu Trioliet řady Triotrac. Dne 14. února roku 2008 byl uveden do provozu samojízdný krmný vůz o objemu 20 m3. Do dnešních dnů fungoval ke spokojenosti majitelů. Po téměř 10 letech a 20 797 odpracovaných motohodinách odchází do důchodu. Nyní ho vystřídá nejnovější model téže značky.TIP: Největší vykusovač siláže na světě! Podívejte se, jak se tohle monstrum vyrábělo
Maximální vytížení každý den
Mléčná farma disponuje 1080 kusy dojnic a 900 telaty. Krmný vůz musí denně dvanáckrát naplnit svůj zásobník a zpracovává se impozantních 50 tun krmiva denně (18 250 tun ročně). Po 9,5 letech se farma rozhodla nahradit vysloužilý model za nový a opět zvolila značku Trioliet. Zajímavostí je, že starý Trioliet měl po léta stále stejného řidiče, který se o něj příkladně staral.
Podle slov vedení farmy fungoval starý Trioliet stále velmi dobře. Nový Trioliet však může nabírat siláž až do výšky šesti metrů. To byl jeden z důvodů výměny za nový model krmného vozu, protože silážní jáma je vysoká 5,5 metrů. Dalším důvodem výměny byla daleko větší výkonnost nového modelu, který dokáže velmi rychle zpracovat velké množství krmiva, což ušetří obrovské množství času. Do roku 2008 na farmě používali krmný vůz o objemu 14 m3 a krmení probíhalo sedm hodin, nyní trvá okolo pěti hodin. To znamená, že na farmě ušetří čtrnáct hodin práce týdně a čtyři litry nafty za hodinu.
Jaký byl servis?
Během uplynulých deseti let byly u starého Triolietu vyměněy různé díly – od řezací jednotky až po celou mísící nádobu. Samojízdný krmný vůz na farmě musí pracovat 365 dní v roce, téměř pět hodin denně a nikdy nestojí déle než půl dne. Není proto divu, že stroj vyžaduje maximální údržbu.