Při příležitosti oslav 130. výročí od založení Kuboty tento výrobce v Japonsku představil studii autonomního traktoru na elektropohon. Na oslavách se také představil prototyp plně elektrického traktoru a minirypadla. Oba stroje jsou v současné době ve vývoji. Kubota bude pokračovat v neustálém vývoji prováděním testovacích experimentů a analýzou potřeb uživatelů.
V současné době se Kubota zaměřuje na výrobu strojů s dieselovými motory. V reakci na globální posun směrem k elektrickým vozidlům se však společnost Kubota zapojila do výzkumu a vývoje elektricky poháněných strojů a především komponentů, jako jsou baterie a elektromotory. Cílem je připravit se na budoucnost.
Vzhledem ke zrychlenému posunu k zákazu používání dieselových motorů v Evropě a jinde se Kubota rozhodla vyrobit prototyp kompaktního traktoru a minirypadla na elektropohon. Stroje budou testovány u uživatelů v Paříži a jinde ve Francii. Paříž je právě městem, které nedávno oznámilo svůj plán na postupné ukončení používání naftových motorů do roku 2024.
Sériová výroba elektrického traktoru a minirypadla bude zahájena až po řádných testech.
Co se parametrů traktoru týče, Kubota pouze uvedla, že výkon bude srovnatelný s naftovou verzí. Využívat bude lithium-iontové baterie. S rozměry 2 770 x 1 249 x 2 353 (mm) se bude hodit pro městský provoz a pro menší farmáře. Rypadlo bude využívat stejné baterie a výkon bude rovněž totožný s naftovou verzí. Rozměry bude mít 4 450 x 1 400 x 2 220 (mm). Určeno bude do provozu, kde je vyžadována nízká hlučnost. Rypadlo sdílí klíčové elektrické komponenty s traktorem.