Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Magnon CFS je novým top modelem mezi sběracími vozy Strautmann. Důraz klade na sběrací a řezací ústrojí

Zveřejněno: 22. 1. 2020

Strautmann na mezinárodním zemědělském veletrhu Agritechnica 2019 představil novou vlajkovou loď mezi senážními vozy – model Magnon CFS, který v roce 2021 zcela nahradí modely Tera-Vitesse CFS. Magnon CFS bude největším senážním vozem v nabídce firmy Strautmann. Ve srovnání s ostatními modely byl přepracován tak, aby nabídl lepší sběrací ústrojí a řezací jednotku.

Sběrací vůz Magnon CFS od firmy Strautmann se na trh dostane příští rok

Řada sběracích vozů Magnon CFS bude k dispozici ve třech verzích 430, 470 a 530 s objemy 42, 46 a 52 m3. Na trh se dostanou až za rok.

Magnon CFS hlavně klade důraz na sběrací ústrojí a řezací jednotku. Místo ocelových prstů používá sběrací ústrojí „Flex Load“ o šířce 2,25 m plastové prsty uspořádané v šesti řadách ve tvaru písmene V. Plastové prsty přináší větší flexibilitu a lépe se přizpůsobují terénu. Ale i ocelové prsty ve sběrači nakonec nalezneme. Umístěny jsou mezi plastovými prsty v nízké poloze. Toto umístění zajišťuje optimální tok materiálu, který zabraňuje ucpávání hmoty uvnitř sběrače. Výměna hrotů se provádí povolením jen jednoho jediného šroubu.

Hydraulicky poháněné sběrací ústrojí dovoluje plynulé nastavení v závislosti na podmínkách sklizně. Součástí standardní výbavy je automatická funkce pro přizpůsobení rychlosti sběru rychlosti traktoru. Přes otvor na vodicích kolech se nastavuje pracovní hloubka. Mezi volitelnou výbavu patří široký přídavný vodicí váleček namontovaný za snímačem. Ten se postará o optimální přizpůsobení těžkým terénním podmínkám.

Jako je tomu u jiných modelů sběracích vozů Strautmann zvykem, i Magnon využívá CSF válec pro aktivní předávání píce na rotor. Integrovaný rotor má šířku 2100 mm a šnekové vinutí má šířku 180 mm. Největšího přepracování se dočkala řezací jednotka „Exact-Cut“ s 48 noži, o jejichž stálou ostrost se stará bleskové odjištění. Pojistka nože se aktivuje vždy, když cizí těleso narazí na spodní část břitu. Tím dojde k zatažení nože z dopravního kanálu dříve, než by mohlo dojít k jeho poškození. Řezací jednotka „Exact-Cut“ je vybavena automatickým zpětným chodem nožů, které nože po aktivaci ochranného systému opět automaticky vrátí do jejich pracovní polohy. Nože mají řezné hrany na obou stranách a lze je tedy využívat oboustranně. Teoretická délka řezanky činí 35 mm.

Jako jeden z mála sběracích vozů Strautmann dostal Magnon CFS hydraulicky výkyvný čelní panel pro optimální stlačení krmiva. Při plnění vozu je vyklopen do nákladního prostoru. Když je nákladový prostor zcela zaplněn, čelní panel se automaticky vyklopí, čímž nabídne další prostor (5 m3) k využití. Při vysypávání se přední panel automaticky vyklopí, aby bylo možné nákladový prostor rychle a zcela vyprázdnit. Šířka plošiny je 2,40 m a má galvanizovanou ocelovou podlahu. Přepravní podlaha je vybavena čtyřmi řetězy, každý s nosností 13 tun.

Všechny modely Magnon CFS jsou vybaveny hydraulickým podvozkem. Modely Magnon CFS 430 a 470 mají tandemový podvozek se zatížením na nápravu 20 t, model Magnon CFS 530 má tridemový podvozek se zatížením na nápravu 30 t. Dovoleno je nyní obutí větších pneumatik. Nápravy BPW mohou být vybaveny pasivním řízením, mechanickým nebo elektronickým aktivním řízením.

Řídicí software sběracího vozu je nyní rozdělen do tří provozních režimů "Plnění – Přeprava - Vyprázdnění". Funkce vozu lze ovládat přes nový dotykový ISOBUS kompatibilní terminál s úhlopříčkou 5,7 palců.

Autor: Milan Jedlička1)
Foto: Strautmann

1) čerpáno z materiálů Strautmann