Kromě optimalizace na nejnovější evropskou emisní normu Stage V přinese 6,7litrový motor Cummins až o 6,5 % vyšší výkon a až o 25,5 % větší točivý moment. Kromě technologie SCR má nový motor také filtr pevných částic (DPF), který je propojen s telematikou JCB LiveLink. Na dálku je tak možné sledovat stav a případné požadavky na regeneraci nebo servis filtru. Dálkově je možné sledovat i spotřebu paliva a dalších mnoho položek v rámci správy vozového parku. Vzduchový filtr motoru se přesunul hned za kabinu – je tak lépe chráněn před nečistotami a prachem.
Motor má také nový elektronický systém řízení, který poskytuje výběr ze dvou křivek výkonu a točivého momentu - jeden režim je určen pro silniční dopravu z místa na místo a relativně lehké manipulace a nakládací operace a druhý režim pro využití plného výkonu stroje.
Standardní režim u modelu JCB 419S nabídne až 107 kW (144 k) při 2050 ot/min a 660 Nm točivého momentu. Pokud je však pro maximální produktivitu potřebný plný výkon, obsluha zvolí tzv. dynamický režim, který poskytne až 145 kW (195 koní). U modelu JCB 435S standardní režim poskytne výkon 171 kW (230 k) při 2100 ot/min a až 840 Nm točivého momentu, dynamický režim pak výkon 188 kW (252 k).
Přepínaní mezi režimy lze provádět i při jízdě/práci pomocí tlačítka „DYN“ umístěného spolu s dalšími funkčními tlačítky na „B“ sloupku prostorné kabiny Command Plus.
Motor nakladačů se díky automatické funkci Auto-Stop sám vypíná v případě zbytečně dlouhého volnoběhu. Obsluha může nastavit časový limit volnoběhu. Další novinkou je, že si nyní obsluha může vybrat, jaké světlo se rozsvítí při couvání – zda na střeše nebo na kapotě motoru (případně oboje) a zda nechat rozsvícená přední pracovní světla, když se silniční světla přepnou z potkávacích světel na maximální svítivost dopředu.
Dalším užitečným prvkem je kamera na střeše. Obsluha ji ocení v případě, když nakladač využívá rozměrné příslušenství.
Firma JCB představila také inovované traktory Fastrac.