Skladové vozy Ford Trucks
Dnes je 1.12. – svátek slaví Iva

Nároky na zemědělskou dopravu rostou. Návěs Krampe SKS proto kombinuje sklápění a posuvnou podlahu

Zveřejněno: 12. 3. 2020

Krampe má ve svém výrobním programu návěs, který kombinuje výhody sklápění a posuvné podlahy. Kombinace obou systémů má řadu výhod. Návěs SKS je k dispozici ve dvou provedeních – terénní s dvounápravovým podvozkem a silniční s třínápravovým podvozkem.

Návěs Krampe SKS v silničním provedení

Dvounápravový terénní návěs SKS 20/950 je obut do flotačních pneumatik s velikostí až 30,5 ". Podvozek využívá dvojitý rám, který nese robustní hliníkovou konstrukci o objemu 47 m3. Třínápravový model SKS 30/1050 se hodí do silničního provozu a je delší, takže má větší objem – 59,4 m3. Obut je do pneumatik o rozměru 385/65 R 22,5.

Těmito modely Krampe reaguje na požadavky zákazníků. Ti chtějí univerzální návěs pro přepravu různých materiálů a produktů po různě (ne)zpevněných cestách. Zemědělské produkty a komodity se přepravují na čím dál větší vzdálenosti. Dopravci také často řeší přepravu lepivého materiálu. To vše má právě vyřešit nový návěs SKS.

Sklápěcí návěsy SKS s integrovanou posuvnou podlahou Cargo Floor mohou vozit náklady, jako jsou palety, velké vaky, balíky slámy a všechny druhy sypkých materiálů. To nabízí flexibilitu a využití návěsu po celý rok. Sypký materiál se může vykládat přes posuvnou podlahu, pokud se vykládka odehrává v nízkých budovách a na nerovných površích během jarní/letní sezony. Na podzim a v zimě slouží sklápění při vykládce siláže či řepy. Na přání může být návěs vybaven výtlačným čelem.

Ovládání funkcí návěsu se provádí přes bezdrátový dálkový ovladač. Přítomny jsou též elektronické asistenční systémy, jako jsou kamery, Wabco SmartBoard nebo senzor, který varuje obsluhu, když naklonění stroje přesáhne tři stupně.

K podvozku tuzemský prodejce Pekass uvádí: „Základem podvozku jsou velmi robustní tažené profily se svařenou konstrukcí z profilů. Ochrana proti podjetí, blatníky jsou již standardem. Nápravy mohou být zesílené pro Offroad a nápravy mohou být i pevné nebo náběžně řízené. Celý podvozek je postaven na vzduchových měchách, aby byl zajištěn jízdní komfort během jízdy. Návěs disponuje královským čepem.“ K nástavbě uvádí následující: „Hydraulicky otvírané zadní dveře z hliníkových profilů, bočnice hliníkových profilů o síle 40 mm, stěny z překládaného hliníku 3/2 mm, stabilita, masivní ložiska pro sklápění o průměru 100 mm.“ A k podlaze uvádí: „Multifunkční systém pro nakládání a vykládání materiálu, dno z hliníkových profilů o síle 6 mm. Výhoda chodící podlahy je v prostoru, kde je nízká výška. Využitím chodící podlahy lze nakládat a vykládat při zachování výšky návěsu. Vykládání materiálu o váze až 30 t. Na přání může být návěs vybaven výtlačným čelem.“

Třínápravová silniční verze SKS 30/1050 se představila minulý rok na veletrhu Agritechnica. Tento silniční model se vyznačuje optimalizovanou hmotností a zvedací nápravou.

Autor: Milan Jedlička1)
Foto: Krampe

1) čerpáno z materiálů Krampe

Tématické tagy