Dosavadní modelová řada Fendt 900 Vario obsahovala modely 927, 930, 933, 936 a 939 Vario. Nyní je ovšem k dispozici nově top model 942 Vario s výkonem až 415 koní. Model 927 Vario se nebude vyrábět a zůstane nabídka pěti modelů (930 Vario, 933 Vario, 936 Vario, 939 Vario a 942 Vario) ve čtyřech provedeních "Power" až "Profi Plus". Modelová řada zahrnuje výkony od 296 do 415 koní.
V dosavadní modelové řadě používají traktory 900 Vario motory Deutz, těm je ale konec. Nahrazeny jsou motory MAN, a to i přesto, že koncern AGCO vyvíjí a vyrábí vlastní motory. Motor o zdvihovém objemu 9 litrů a s turbodmychadlem s proměnnou geometrií VTG plní nejnovější emisní normu Stage V – s filtrem pevných částic, DOC a SCR (intervaly údržby jsou prodlouženy na 1000 hodin). Motor byl speciálně vyvinut pro tuto řadu traktorů. Co se hydrauliky týče, k dispozici jsou čerpadla LS 165 a 220 l/min (volitelně) a nyní může 900 Vario být vybaven dvojicí nezávislých čerpadel s průtokem až 420 l/min. Objem palivové nádrže činí 800 litrů a nádrž na AdBlue 85 litrů.
Převodovka Variodrive
V řadě 900 Vario se použila převodovka Variodrive, která se osvědčila ve vyšší modelové řadě. Motor tak nově spolupracuje s převodovkou Vario TA 300. Konstrukce hnacího ústrojí umožňuje ideální rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Hnací jednotka je založena na hydraulickém čerpadle a hydromotorech. První hydromotor přenáší v rychlosti 0 km/h na 60 km/h točivý moment na zadní nápravu, k čemuž využívá hydrostaticko-mechanické rozdělování výkonu. Druhý hydromotor se stará o přední nápravu. I její pohon je součástí hydrostaticko-mechanického rozdělování výkonu prostřednictvím zpětné vazby na zadní nápravu, podloží, případně inteligentně řízené spojky pohonu všech kol. S méně než 1500 ot/min lze jet rychlostí 60 km/h.
Lehkost a šetrnost k půdě
Ve spolupráci s firmou Trelleborg vyvinul Fendt také nové pneumatiky 750/70 R 44. 2,2 metrů velké pneumatiky tak mají za úkol co nejúčinněji přenést výkon na podložku. Pomoci má též plně integrovaný systém kontroly tlaku v pneumatikách VarioGrip. Spolu se systémem Grip Assistant je řidiči nabídnuta optimální kombinace tlaku v pneumatikách, zátěže a rychlosti jízdy. Pro americký trh byla speciálně navržena i varianta dvoumontáží Row Crop. Zajímavostí je, že modelová řada 1000 Vario se v Americe prodává pod značkou Challenger ve žluté barvě, ale nová řada 900 Vario bude prodávána na tamním trhu pod značkou Fendt a v typické zelené barvě. Pohotovostní hmotnost traktoru činí 11,7 tun. Traktory jsou tzv. modulární. Možné si je objednat verze bez vývodových hřídelí a vybírat je možné z velkého množství variant závěsů.
Poprvé je k dispozici informační systém, který je ovládán přes terminál traktoru
Novinky nese i kabina Life Cab. Nastavování zrcátek se nyní provádí přes 10,4palcový ovládací terminál. Úplně nový je též infotainment s integrovaným digitálním rádiem a až osmi mikrofony pro hands-free systém. K dispozici je též mnoho odkládacích přihrádek.
O přenos dat z traktoru například do kanceláře se postará systém Fendt Connect. S funkcí Smart Connect lze data přenášet do iPadu v traktoru s vlastní sítí Wi-Fi. Parametry stroje, jako je poloha traktoru, pracovní plocha, rychlost, spotřeba paliva nebo zatížení motoru, se během provozu přenášejí přímo na tabletu. Tyto informace lze zobrazit na mapě nebo zobrazit jako křivku v grafu za posledních 60 minut. Doma na počítači je možné vyhodnocovat veškeré parametry.
Kromě konvenčního uzamykacího systému s konvenčním klíčem je nová řada nabízena s bezpečnostním zámkovým systémem a kombinovaným imobilizérem. Tento systém zajišťuje maximální bezpečnost proti krádeži stroje a neoprávněnému odsávání paliva. Kódovaný klíč zavře dveře kabiny, zámek zapalování, kapotu a palivovou nádrž.
Prodej traktorů byl již zahájen a první kusy již putují ke svým majitelům.