U rakouského Lince představil Steyr novinářům kromě zbrusu nové modelové řady traktorů Expert CVT, také nový šestiválcový traktor 6145 řady Profi, výrobcem označovaný jako nejkompaktnější šestiválec na trhu. Modelová řada Profi obsahuje čtyři traktory se čtyřválcovým motorem pokrývající výkony od 116 do 145 koní. Nyní přichází model se šestiválcovým motorem FPT Industrial se zdvihovým objemem 6,7 l, common-rail s turbodmychadlem, mezichladičem a technologií HI-eSCR. Motor má jmenovitý výkon 145 koňských sil, maximální výkon 158 koňských sil a se systémem Power Plus dokonce až 175 koňských sil. Motor FPT nabízí optimální poměr výkonu k hmotnosti. Jak je z čísel patrné, výkon je totožný s nejvýkonnějším čtyřválcem, zvýšil se však točivý moment (740 Nm při 1500 ot/min, u nejvýkonnějšího čtyřválce 700 Nm při 1500 ot/min) a zdvihový objem o téměř dva litry. Traktor by tak měl lépe zvládat náročnější pracovní nářadí.
Vylepšená převodovka
Traktor může být vybaven novou, vylepšenou 8stupňovou převodovkou S-Control™ obsahující 24 rychlostních stupňů ve třech skupinách pro jízdu vpřed i vzad. Skupiny se navzájem překrývají, není tedy při práci nutné neustále řadit. Například skupina B může být používána při rychlostech od 1,8 do 18,1 km/h, aniž by se přerušila trakce. Ideální je tak pro většinu prací v terénu a při práci s čelním nakladačem. Převodovka zahrnuje řadu automatických funkcí, které zvyšují efektivitu traktoru a také výrazně zlepšují komfort obsluhy. Traktor je díky tomu vhodný pro použití nejen v zemědělství, ale i v krajinářství, komunálním sektoru a v lesnictví. Další možností pro modely Profi je převodové ústrojí S-Control 4™. K dispozici jsou jednoduché varianty 16x16 s čtyřstupňovým násobičem s možností plazivých převodů 32x32 a modely s plynulou převodovkou CVT.
Unikátní vlastností převodovky je plynový pedál s funkcí kick-down, který se postará o rychlou akceleraci a dosažení maximálního výkonu za krátký čas – to se hodí zejména při rozjezdech do kopce. Funkce PowerShuttle zase zabraňuje ztrátám výkonu během změn směru jízdy v terénu a S-Stop II značně usnadňuje zastavení na křižovatkách silnic a během prací s čelním nakladačem. Systém S-Stop II automaticky převezme funkci spojky kdykoliv je aktivována brzda – to se hodí při práci s čelním nakladačem. Jakmile se brzda uvolní, traktor se opět začne pomalu pohybovat vpřed. Funkce umožňuje řidičům přesně a pohodlně popojíždět traktorem vpřed v řádech centimetrů.
Kabina traktoru s příjemně nízkou hladinou hluku (pouhých 69 dB), dobrým výhledem do všech stran, umožňuje přístup z obou stran. Ve výbavě nechybí klimatizace a loketní opěrka s pokročilými funkcemi. Již v továrně je traktor vybaven dotykovým ovládacím monitorem S-TECH, komunikačním rozhraním ISOBUS II, ISOBUS III a naváděcími a automatizačními systémy S-Guide a S-Turn. K pohodlí přispívá také odpružená přední náprava.
Brzdový systém přívěsu, který zvyšuje bezpečnost a stabilitu soupravy
Na Polním dni Steyr bylo oznámeno, že brzdový systém S-Brake bude k dispozici na přání u modelových řad traktorů Terrus CVT, CVT a Profi CVT. Jedná se o brzdový systém, který sleduje a řídí podmínky jízdy a je-li aktivní, tak automaticky stabilizuje traktor pomocí brzd přívěsu. Pokud obsluha nechá traktor samovolně zpomalovat, automaticky se aktivují brzdy na návěsu, lisu či cisterně, což se hodí zejména na mokrých travnatých porostech nebo podmáčené půdě. Systém (je údajně levnější, než podobné systémy na trhu) poskytuje nejen dodatečnou bezpečnost, ale také snižuje tlak na obsluhu i v obtížných podmínkách.
Funkce S-Brake se aktivuje pomocí monitoru S-TECH 700 kdykoliv během jízdy. Na displeji se pak ukáže zelená ikona přívěsu. Deaktivaci lze provést pouze při nečinnosti soupravy - na displeji se poté zobrazí šedá ikona přívěsu. Když je aktivována funkce S-Brake, systém monitoruje a detekuje aktuální jízdní situaci. Jakmile řidič sníží rychlost traktoru, S-Brake vypočítá brzdnou sílu potřebnou pro zpomalení připojeného návěsu. Děje se tak za pomocí snímačů u převodovky a dat z řídicí jednotky motoru. Systém funguje do rychlosti 35 km/h. Pokud bude systém nucen často brzdit při rychlostech nižších než 35 km/h, bude o tom zvukově a vizuálně informována obsluha. Brzda též začne „pulzovat“ a po každých pěti sekundách se krátce deaktivuje, aby se zabránilo přehřátí a pomalému brzdění.
Na jedné z předváděcích souprav jsme mohli vidět také další novinku, a sice unikátní systém kamer Q-KMS, kterému jsme věnovali dřívější článek. Tato souprava byla k vidění i na výstavě demopark.